....:::: Sjetlost Vjere ::::....
 O Kur'anu

KUR'AN USPOSTAVLJA PUTEVE I PROGRAME ŽIVOTA ČOVJEKOVA

Imajmo na umu sljedeće tri premise: Kur'an, uz brigu spram ove tri spomenute premise - a te premise su:

- 1. Da čovjek ima cilj do koga treba da stigne na putu u svome životu svojim trudom i djelima;

2. Da čovjek ne može stići do tog zadatog cilja izuzev ako ne slijedi posebne „običaje" i

3. Da čovjek mora učiti te zakone i »običaje iz knjige prirode i stvaranja pod kojim mi mislimo na božansko podučavanje, Kur'an, dakle, uspostavlja puteve za čovjekov život i to na sljedeći način.

Temelj toga puta Allah je dao da počiva na spoznaji Njegova Uzvišenog Bića. Također, vjeru u Njegovu jedinost Allah je učinio prvim osnovom vjere, a na putu spoznaje Allaha ukazao je na budući svijet i vjerovanje u Sudnji Dan. Na taj Dan nagradiće se dobročinitelji za dobra djela a kazniti zločinitelji za zlo. Vjera u budući svijet jeste drugi osnov, a posredstvom vjerovanja u budući svijet Allah je ukazao na spoznaju poslanstva. Jer, nagrađivanje ili kažnjavanje za djela ne može se provesti osim nakon spoznaje pokornosti i nepokornosti , te nakon spoznaje šta je dobro a šta zlo. Ova spoznaja dolazi isključivo posredstvom Objave i poslanstva. Kao što ćemo naprijed objasniti i tu spoznaju Bog je dao kao treći temelj vjerovanja.

Dakle, Kur'an podrazumijeva i naznačava sva tri temelja -vjerovanje u Božju jedinost, vjerovanje u poslanstvo i vjerovanje u onaj svijet - osnovama islamske vjere.

Nakon toga Kur'an objašnjava temelje morala sa kojim je Allah zadovoljan, dobre atribute koji su u skladu sa ova gornja tri temelja i koje svaki čovjek - vjernik mora izražavati.

Zatim Kur'an Čovjeku propisuje praktične zakone koji obuhvataju istinsku sreću i koji u Čovjeku povećavaju Ćudoredne vrijednosti i činioce koji čovjeka dovode do istinskih vjerovanja i fundamentalnih postavki vjerovanja.

Naime, mi ne možemo smatrati vrijednim nekog Čovjeka koji ima karakteristiku blagosti, ali je ogrezao u seksualnim porocima, krade, pronevjerava data mu povjerenja i u svojim poslovanjima je prijevarne duše. Također, mi ne možemo priznati darežljivom neku osobu koja prekomjerno voli imetak, skuplja ga i gomila, sprečava druge da u pogledu imetka ostvare svoja prava i Škrtari prema njima. Isto tako, mi ne možemo smatrati nekog čovjeka vjernikom u Allaha dž.š. i u Sudnji dan ako on ne vjeruje Allaha i ako ga ne spominje u danima i noćima. Dakle, hvale vrijedno moralno i ćudoredno ponašanje u čovjeku je živo samo« onda ako je popraćeno djelima koja odgovaraju moralu.

Ovaj odnos koji postoji između morala i djelovanja također postoji i između morala i vjerovanja. Ma koji Čovjek koji je uronuo u nadmenost, oholost, egoizam, ne može vjerovati u Allaha dž.š. i pokoriti se Njegovoj Veličini. Ko ne poznaje tokom cijelog svoga života značenje pravednosti, čojstva i viteštva, te sažaljenja prema nemoćnima i slabima, takvome vjerovanje u Sudnji Dan i u polaganje računa ne ulazi u srce.

Allah dž.š. kaže, povezujući istinsko vjerovanje sa ćudorednošću sa kojom je On zadovoljan, sljedeće:

"K Njemu se dižu lijepe riječi i dobro djelo On primat'Fitir, 10.

Allah dž.š. kaže, povezujući vjerovanje i djelo, sljedeće:

»Oni koji su zlo činili završiće najužasnijom patnjom zato Što su Allahove Riječi poricali i Što su ih ruglu izvrgavali?Rom, 10.

Zaključak ovoga izlaganja jeste sljedeći: Kur'an Časni sadržava tri izvora, osnova islama, a to su:

A-Osnovi vjerovanja.

Oni se dijele na tri osnova same vjere (vjera u Jednog Boga,vjera u poslanstvo, i vjera u budući svijet), te na različita druga vjerovanja kao tto su vjerovanje u ploču, u pero, u predodređenosti sudbinu, umeleke, u Allahovo prijestolje, u stvaranje nebesa i zemalja i tome sl.

B-Moral (ćudoređe) »kojim je Allah zadovoljan;

C-Šeriatske propise i praktičnr zakone

čije je osnove Kur'an objasnio i opunomoćio poslanika da objasni njihove detalje, a Božiji Poslanik je učinio sam da objašnjenje tih propisa od strane njegove porodice bude kao i njegovo objašnjenje, kao sto je to poznato iz Hadisa Sekalejn („Es-Sekalejn" su predaje u šijskoj tradiciji koje su nanajvećem stupnju vjerodostojnosti i sa neprekinutim lancem prenosilaca (nap. prev.) koji su vjerodostojno preneseni kako od strane Ehli-sunneta tako i Šiija.

Category: O Kur`anu | Added by: Mladi-Musliman (31-Okt-2009)
Views: 917 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Log In ]
Petak, 19-Apr-2024, 11:23 PM
Welcome Musafir
Home | Sign Up | Log In
Section categories
O Kur`anu [11]
Log In
Search
Our poll

Koliko često dolazite na stranicu

Ukupno odgovora: 15
Chat Box
200
Statistics

Trenutno Dostupnih: 1
Musafiri: 1
Korisnici: 0
Site friends

Copyright @Svjetlost-Vjere © 2024