1-35 Kudsi Hadisa - Forum
HomeSign UpLog In ....:::: Sjetlost Vjere ::::.... Subota, 10-Dec-2016, 5:38 PM
  1-35 Kudsi Hadisa - Forum Welcome Musafir | RSS

[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
Page 1 of 11
Forum » Islamske Teme » Hadisi » 1-35 Kudsi Hadisa
1-35 Kudsi Hadisa
Mladi-MuslimanDatum: Petak, 18-Sep-2009, 10:29 PM | Poruke # 1
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
HADIS BR. 1
Uzvišeni Allah veli: "Ja sam onakav kakvim Me smatra Moj rob, i sa njim sam
gdje god Me spomene. Ako Me spomene u sebi, i Ja njega u sebi spomenem,
ako Me spomene u društvu, Ja njega spomenem u boljem. Ako mi se primakne
pedalj, primicem mu se aršin, ako Mi se primakne aršin, primaknem mu se hvat,
ako Mi dodje obicnim hodom, dolazim mu hrleci."[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Hadis je svojevrstan i vrlo ubjedljiv poticaj na cinjenje svega što je dobro i pozitivno,
jer ono nailazi na višestruko uzvracanje od strane Allah dž.š. “Bolje društvo“
spomenuto u hadisu je prisustvo meleka.

HADIS BR. 2
Klanjao je Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, sa nama sabah na
Hudejbiji nakon kiše koja je pala protekle noci. Nakon što je klanjao, okrenuo se
prisutnima i rekao: "'Znate li šta veli vaš Gospodar?' Rekoše: 'Allah i Njegov
Poslanik najbolje znaju.' On rece: 'Neki od Mojih robova osvanuli su kao
vjernici u Mene, a neki kao nevjernici. Ko kaže: 'Kiša je pala zahvaljujuci
Allahovoj dobroti i milost', taj vjeruje u Me, a ne vjeruje u zvijezde. A ko kaže:
'Kiša je pala zbog toga što je to odredjena zvijezda nagovijestila', taj ne vjeruje u
Me, a vjeruje u zvijezde.'"[1]

Hadis prenosi Zejd ibn Halid El-Džuheni, a bilježi ga Buharija.

[1] Hadis nije negacija postojanja zakonitosti po kojima se sve u prirodi dogadja, vec
ukazivanje na onoga koji stoji iza njih, i koji ih, ako hoce, može promijeniti, a to je Allah
dž.š.

HADIS BR. 3
Uzvišeni Allah veli: "Uznemirava Me (vrijedja Me) sin Ademov (covjek): psuje
vrijeme, a Ja sam vrijeme (tj. Stvoritelj vremena), izmjenjujem noc i dan!"
Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 4
Uzvišeni Allah veli: "covjek Me utjeruje u laž, a na to nema pravo, vrijedja Me,
a na to nema pravo. Utjeruje Me u laž kada veli: 'Nece me ponovo stvoriti kao
što je to prvi put ucinio', a prvo stvaranje mi nije nimalo lakše od ponovnog.
Vrijedja me kada kaže: 'Allah je sebi uzeo dijete', a Ja sam Jedan i
nepromjenljiv, nisam rodio, niti sam rodjen, i niko Mi ravan nije!'

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 5
Pri kraju vremena (koje je preostalo do Sudnjeg dana) pojavice se ljudi koji ce
dunjaluk sticati u ime vjere (pod plaŠtom vjrere), ljudima ce se prikazivati u
janjecoj koži od silne blagosti, jezici ce im biti sladji od šecera, a srca, srca
vukova. Uzvišeni Allah veli: "Zar se sa Mnom zavaravaju i zanose?! Zar se
protiv Mene odvažavaju ustati?! Sobom se kunem, poslacu im kušnju koja ce i
razboritog izmedju njih uciniti zbunjenim!"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 6
"Stvaranje nekoga od vas odvija se tako što se prvo sjedinjuje i ustaljuje u
majcinom stomaku cetrdeset dana, potom biva zakvacak ('aleka) isto toliko,
potom biva gruda mesa i krvi (mudga) isto toliko. Zatim mu Allah šalje meleka,
kome budu naredjene cetiri stvari. Rekne mu: 'Piši šta ce raditi, koliko ce živjeti,
kakvu nafaku ce imati i da li ce biti nesretan ili sretan.' Tako mi Onoga u cijoj je
ruci moja duša, neko od vas radi djela svojstvena džennetlijama i kada izmedju
njega i dženneta bude samo aršin, preduhitri ga što mu je propisano, pocne raditi
ono što rade džehennemlije i udje u džehennem. Neko od vas, opet radi djela
svojstvena džehennemlijama i taman kada izmedju njega i džehennema bude
samo aršin, preduhitri ga ono što mu je propisano, pa pocne raditi djela
svojstvena džennetlijama i udje u džennet."

Hadis prenosi Abdullah ibn Mes’ud radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 7
Nevjerniku ce na Sudnjem danu biti receno: 'Šta misliš, da imaš zemlju
ispunjenu zlatom, da li bi to dao da se otkupiš (od kazne u džehennemu)?' 'Da!'
'Od tebe je traženo nešto lakše (pa to nisi ucinio).'[1]

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

Druge predaje hadisa preciziraju šta je to 'lakše' - održati datu obavezu pri
stvaranju prvog covjeka: svjedociti da je Allah Gospodar i nikoga Mu ne smatrati
ravnim. A Kur’an o uzaludnosti pokušaja otkupa govori u suri Ali Imran, 91 ajet.

HADIS BR. 8
"Cuo sam od Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem kako veli: 'Tvoj
Gospodar se cudi i divi pastiru koji na izbocenoj stijeni na vrhu brda uci ezan za
namaz i klanja, pa Uzvišeni veli: 'Pogledajte Mog roba, uci ezan i klanja, boji
Me se! Opraštam Mome robu i uvodim ga u džennet!'"

Hadis prenosi ‘Ukbe ibn ‘Amir radijallahu anhu, a bilježi ga Nesai.

HADIS BR. 9
''Neka niko od vas ne ponižava sebe!' Prisutni rekoše: 'Allahov Poslanice, kako
ce neko od nas poniziti sebe?' 'Tako što ce uvidjeti da u pogledu neke Allahove
naredbe (i njenog kršenja) mora da kaže svoju rijec, pa je nece reci. Uzvišeni
Allah ce mu na Sudnjem danu reci: 'Šta te sprijecilo da o toj i toj stvari kažeš
svoju rijec?' 'Bojao sam se ljudi.' 'Bilo je prece da se Mene bojiš!'"

Hadis prenosi Ebu Se’id El-Hudri radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 10
''Kada se Dedždžal pojavi sa sobom ce imati vodu i vatru. Ono za što ljudi budu
držali da je vatra bice hladna voda, a ono što budu smatrali da je hladna voda
bice vatra koja prži. Ko od vas bude to doživio, neka udje u ono za što smatra da
je vatra, bice mu pitko i hladno.' Huzejfe, prenosilac hadisa dalje veli: 'cuo sam
Allahovog Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da govori: 'Medju onima prije
vas bio i neki covjek kome je došao melek smrti da mu uzme dušu. Tom
prilikom mu je receno: 'Da li si uradio ikakvo dobro djelo?' 'Ne znam,' - rece on.
'Razmisli' - bi mu receno. 'Ne znam ni za jedno. Jedino sam trgovao sa ljudima,
pa sam pricekivao onoga ko je bio u stanju odmah platiti, a otpisivao onima koji
to nisu bili u stanju.' Allah ga je (zbog toga) uveo u džennet. Prenosilac hadisa
dalje veli: 'Takodje sam cuo Poslanika sallallahu alejhi ve sellem da kaže:
'Jednom covjeku se primakla smrt. Kada je izgubio nadu u nastavak života,
oporucio je celjadi: 'Kada umrem, sakupite dosta granja i raspalite vatru. Kada
vatra pojede (sprži) moje meso i stigne do kosti i ona se zgori, uzmite to,
sameljite, sacekajte vjetrovit dan, pa ga raspite u more.' To su i ucinili. Allah ga
je, medjutim, sakupio, te mu rekao: 'Zašto si to ucinio?' Ovaj rece: 'Iz straha od
Tebe.' Allah mu je oprostio. ‘Ukbe, koji prenosi ovaj hadis od Huzejfe, veli: cuo
sam ga (Huzejfu) sve to i još (dodaje) da je spomenuti covjek (koji je naredio da
ga spale) bio pljackaš grobova.'"

Hadis prenosi Huzejfe ibn El-Jeman radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 11
Uzvišeni Allah veli: "covjek Me utjeruje u laž, a na to nema pravo, vrijedja Me,
a na to nema pravo. Utjeruje Me u laž kada veli: 'Nece me ponovo stvoriti kao
što je to prvi put ucinio', a prvo stvaranje mi nije nimalo lakše od ponovnog.
Vrijedja me kada kaže: 'Allah je sebi uzeo dijete', a Ja sam Jedan i
nepromjenljiv, nisam rodio, niti sam rodjen, i niko Mi ravan nije!'

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 12
"Allah veli: 'Udijeli, sine Ademov, udijelicu ti!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 13
"Nakon što Allah stvori zemlju, ona poce da se pokrece, te On stvori brda, koja
postavi na nju i ona se smiri. Meleki se zacudiše i zadiviše silini brda, pa rekoše:
'Gospodaru, ima li medju Tvojim stvorenjima išta silnije i mocnije od brda?' 'Ima
željezo.' 'Gospodaru, ima li medju Tvojim stvorenjima nešto jace i silnije od
željeza?' 'Ima vatra.' 'Gospodaru, ima li medju Tvojim stvorenjima nešto jace i
silnije od vatre?' 'Da, ima voda?' 'Gospodaru, ima li medju Tvojim stvorenjima
nešto jace i silnije od vode?' 'Da, ima vjetar.' 'Gospodaru, ima li štogod od
Tvojih stvorenja što je jace i silnije od vjetra?' 'Da, ima covjek: udijeli svojom
desnicom krijuci od ljevice.'"

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 14
"Na Sudnjem danu, covjek ce biti doveden poput jagnjeta. Bice postavljen pred
Allaha, pa ce mu Allah reci: 'Dao sam ti izobilje blagodati, šta si cinio?'
'Gospodaru, sakupljao sam i rasplodjivao (umnožavao), ostavio sam više nego
što je bilo. Vrati me da Ti to donesem!' Tako ispadne da rob nije pripremio
nikakvo dobro, te bude odveden u vatru."

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 15
'Adijj ibn Hatim radijallahu anhu veli: "Bio sam kod Allahovog Poslanika
sallallahu alejhi ve sellem, kada su mu došla dva covjeka: jedan se tužio na
neimaštinu, a drugi na pljackaše po putevima. Allahov Poslanik sallallahu alejhi
ve sellem rece: 'Pljackanja na putu što se tice, nece proci puno vremena do casa
kad ce iz Mekke kretati karavana bez cuvara. Neimaštine što se tice, Sudnji dan
nece nastati prije nego što dodje doba kada ce neko od vas obilaziti sa sadakom,
na nalazeci ko bi je primio. Zatim ce svako stati pred Allaha, bez zastora i
tumaca, pa ce mu On reci: 'Nisam li ti dao imetak?' 'Jesi.' 'Nisam li ti poslao
Poslanika?' 'Jesi.' Tada ce pogledati na svoju desnu stranu i vidjeti samo vatru,
pa ce pogledati na lijevu stranu i tamo nece vidjeti ništa osim vatre. Neka se zato
svako od vas cuva i štiti od vatre, pa makar sa pola hurme (koju ce udijeliti), a
ako ne nadje ni toliko, onda lijepom rjecju.'"

Hadis prenosi ‘Adijj ibn Hatim radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 16
Allah veli (melekima): "Kada Moj rob poželi da uradi loše djelo nemojte mu ga
pisati dok ga ne ucini. Ako ga ucini, pišite mu ga kao jedno, a ako ga ostavi
zbog Mene, pišite mu ga kao dobro djelo. A kada Moj rob poželi da uradi dobro
djelo, pa ga ne uradi, pišite mu ga kao dobro djelo, a ako ga uradi pišite deset
slicnih, do sedamstostruko uvecanog."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 17
"Muslimani, jevreji i kršcani slice primjeru covjeka koji je unajmio grupu ljudi
da mu rade neki posao citav dan do noci za odredjenu nagradu, pa mu oni radili
do pola dana i rekli: 'Ne treba nam nagrada koju si nam uvjetovao. Što smo
uradili neka bude badava.' 'Nemojte to ciniti, vec dovršite posao i uzmite
nagradu.' Oni odbiše i ostaviše. On unajmi druge nakon njih i rece: 'Dovršite
ostatak dana i pripašce vam nagrada koju sam njima odredio.' Oni radiše do
ikindije i rekoše: 'Neka ti bude badava ovo što smo radili, a neka ti i nagrade
koju si nam odredio.' On im rece: 'Završite što vam je preostalo od posla; ostalo
je samo malo dana.' Unajmi druge da rade ostatak dana. Oni radiše dok ne zadje
sunce i u potpunosti dobiše nagradu odredjenu prethodnim dvjema grupama. To
je primjer njih i onoga koliko su primili od ovog nura."

Hadis prenosi Ebu Musa El Eš‘ari radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.[b]

[b]HADIS BR. 18
"Allah, neka je slavljen, veli: 'Sine Ademov, ako ispoljiš sabur i 'ihtisab'[1] kod
prvog udarca (u trenutku kad te zadesi nevolja), zadovoljan Sam samo time da
nagrada bude džennet!'"

Hadis prenosi Ebu Umame radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

'Sabur' je višeznacna rijec i ne može se uvijek prevoditi kao strpljivost, vec zavisno
od konteksta. Tako sabur može znaciti strpljenje, podnošenje, trpljenje, izdržljivost,
upornost, ustrajnost, ustezanje, itd. 'Ihtisab' je povjerenje u Allaha subhanehu ve te'ala.
I ocekivanje iskljucivo Njegove nagrade.

HADIS BR. 19
"Kada umre dijete nekog Allahovog roba, Allah rekne melekima: 'Uzeli ste
dijete Moga roba?' 'Da.' 'Uzeli ste plod njegovog srca?' 'Da.' 'Šta je rekao Moj
rob?' 'Zahvalio Ti i izgovorio 'istirdža'.[1] 'Sagradite Mome robu kucu u
džennetu i nazovite je 'Kuca zahvalnosti'."

Hadis prenosi Ebu Musa El Eš‘ari radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.
'Istiradža' su Kur’anske rijeci: 'INNA LILLAHI VE INNA ILEJHI RADŽI’UN'
(Svi smo Allahovi i Allahu se vracamo).

HADIS BR. 20
"Medju onima prije vas bio neki covjek u ranama, pa izgubio strpljenje, uzeo nož
i presjekao njime vene na rukama, iskrvario i umro. Na to je Allah rekao:
'Preduhitrio me Moj rob u onome što Sam mu odredio, pa mu zabranjujem
(ulazak u) džennet!'"[1]

Hadis prenosi Džundub ibn Abdullah radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

Džehennem mu je odredjen, kako se kaže u komentaru iz djela iz koga su preuzeti
hadisi, zbog toga što je samoubistvo koje je haram ucinio dozvoljenim i zbog izvršenja
istoga. Što se tice rijeci: 'Pretekao me...' one svakako ne znace da je oduzimanjem života
samom sebi umro prije od Allaha mu odredjenog roka. 'Preticanje' se ocituje u njegovoj
riješenosti da tako sebi prekrati život, a ne zna šta mu je Allah odredio.

HADIS BR. 21
"Allah jamci onome ko izadje na Njegovom putu: 'Onome ko ne izadje ni zbog
cega drugog do li zbog borbe na Mome putu, vjerujuci u Mene i priznajuci Moje
poslanike, jamcim da cu ga uvesti u džennet ili ga vratiti u dom iz koga je
krenuo sa zadobivenom nagradom i ratnim plijenom.' Tako mi Onoga u cijoj je
ruci Muhammedova duša, svaka rana zadobivena na putu Uzvišenog Allaha bice
(na Sudnjem danu stvorena) ista kao na dan kada je nanesena, boja ce biti boja
krvi, a miris miris miska. Tako mi Onoga u cijoj je ruci Muhammedova duša, da
nece biti teško muslimanima, ne bih nikada izostao ni iza jednog pohoda, ali ne
nalazim dovoljno sredstava da ih opremim, a ni oni ih nemaju, a teško im je da
ostanu iza mene. Tako mi Onoga u cijoj je ruci Muhammedova duša, (po)želim
da se borim na Allahovom putu i poginem, pa (da budem proživljen i da) se
ponovo borim i (ponovo) poginem.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 22
"Neki džennetlija ce bit doveden (pred Allaha subhanehu ve te'ala), pa ce
Uzvišeni Allah reci: 'Sine Ademov, kako ti se cini tvoje obitavalište?'
'Gospodaru, (to je) najbolje obitavalište.' 'Traži i želi!' 'Tražim da me vratiš na
dunjaluk kako bih poginuo na Tvome putu deset puta.' Ovo ce reci zbog velike
vrijednosti koju vidi u pogibiji na Allahovom putu."

Hadis prenosi Enes ib Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Nesai.

HADIS BR. 23
"Dok bijah u Mekki, rastvori se krov moje kuce. Dodje mi Džibril alejhi selam,
otvori mi prsa i izapra ih Zemzemom. Potom donese zlatnu posudu ispunjenu
mudrošcu i imanom, izruci mi je u grudi i zatvori ih. Uze me potom za ruku i
uspe se sa mnom na zemaljsko nebo. Džibril rece cuvaru neba: 'Otvori!' 'Ko je!'
'Džibril.' 'Ima li neko sa tobom?' 'Da, sa mnom je Muhammed sallallahu alejhi
ve sellem.' 'Onaj što mu je objavljeno?' 'Da.' Kada nam otvori, uspesmo se na
zemaljsko nebo, kad tamo - sjedi neki covjek. Sa njegove desne i lijeve strane
bijahu neke osobe. Kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na
lijevu stranu zaplace. Rece: 'Dobro došao, dobri Poslanice i dobri sine!' Rekoh
Džibrilu: 'Ko je ovo?' 'Ovo je Adem alejhi selam, a ove osobe sa njegove desne i
lijeve strane su njegovi potomci. Oni sa desne strane su džennetlije, a oni sa
lijeve strane su džehennemlije. Zato se, kada pogleda na desnu stranu, nasmije, a
kada pogleda na lijevu stranu zaplace.' Uzdignut sam na drugo nebo. Džibril
rece njegovom cuvaru: 'Otvori!', a ovaj mu rece isto što i prvi, te otvori. (Enes
ibn Malik radijallahu anhu (prenosilac hadisa) veli: 'Spomenuo je da je na nebu
našao Adema, Idrisa, Musa, Isa i Ibrahima alejhimu salatu ve selam, ne
precizirajuci njihova staništa; jedino je spomenuo da je našao Adema alejhi
selam na zemaljskom nebu, a Ibrahima alejhi selam na šestom nebu. Kada
Džibril prodje sa Poslanikom sallallahu alejhi ve sellem pored Idrisa alejhi selam
ovaj rece:) 'Dobro došao, dobri Poslanice i dobri brate!' 'Ko je ovo?' 'Ovo je Idris
alejhi selam.' Potom sam prošao pored Musa alejhi selam koji rece: 'Dobro
došao, dobri Poslanice i dobri brate!' 'Ko je ovo?' 'To je Musa alejhi selam.'
Zatim prodjoh pored Isa alejhi selam koji rece: 'Dobro došao, dobri Poslanice i
dobri brate!' 'Ko je ovo?' 'To je Isa alejhi selam.' Prodjoh potom pored Ibrahima
alejhi selam, koji rece: 'Dobro došao, dobri Poslanice i dobri sine!' 'Ko je ovo?'
'Ovo je Ibrahim alejhi selam.' (Ibn Šihab /jedan od prenosilaca hadisa/ veli:
'Izvijestio me Ibn Hazm da su Ibn 'Abbas i Ebu Hajje El-Ensari radijallahu anhum govorili: 'Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao:) Potom sam
uzdignut do mjesta sa koga sam cuo škripu pera (kojima meleki prave ispise iz
Levhi-Mahfuza). (Ibn Hazm i Enes ibn Malik radijallahu anhuma /ovdje se,
dakle, obje predaje stapaju u jednu/: 'Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je
rekao:) 'Allah propisa mome ummetu pedeset namaza, i ja se s time vratih. Kad
prolazih pored Musa alejhi selam on rece: 'Šta je Allah propisao tvome
ummetu?' 'Pedeset namaza.' 'Vrati se svome Gospodaru, jer tvoj ummet to nece
biti u stanju obavljati.' 'Vratih se, pa mi Allah subhanehu ve te'ala umanji jedan
dio. Vrati se Musa alejhi selamu i rekoh: 'Umanjio mi je jedan dio (šatr).[1]
'Ponovo se vrati svome Gospodaru, tvoj ummet to nije u stanju.' Obratio sam se
ponovo, pa mi je Allah subhanehu ve te'ala umanjio jedan dio. Vratih mu se, a
on rece: 'Vrati se svome Gospodaru, tvoj ummet to nije u stanju.' Vratih se, a
Allah subhanehu ve te'ala rece: 'Neka bude pet, a pedeset, jer kod Mene se Moja
rijec ne mijenja.' Vratih se Musau, a on mi rece: 'Obrati se ponovo svome
Gospodaru.' 'Stidim se svoga Gospodara.' Potom Džibril alejhi selam krenu sa
mnom, te stigosmo do 'Sidretul-munteha',[2] natkriljenog bojama za koje ne
znadoh šta su. Udjoh potom u džennet, kad ono u njemu nizovi bisera, a
džennetski prah od miska (mošusa).'"

Hadis prenosi Enes ib Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Šatr znaci polovina, ali kada se sve predaje hadisa oMiradžu usklade, onda se dolazi
do toga da je svaki put umanjivano po 5 namaza, pa je stoga rijec 'šatr' ovdje prevedena
kao dio.

[2] Sidretul Munteha – 'sidretu (tun)' je lotos, 'munteha' je konacnost, svršetak.
Sidretul-munteha je, prema tome, granica do koje je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem
došao sa Džibrilom alejhi selam, a potom nastavio sam, što je dokaz velicine i bliskosti
Poslanika sallallahu alejhi ve sellem. U nekim hadisima postoje neki opisi tog stabla,
jedna je uvršten i ovdje. Da li ih shvatiti doslovno ili figurativno, pitanje je oko koga se
odavno spore islamski ucenjaci.

HADIS BR. 24
"Dovedena mi je životinja veca od magarca, a manja od mazge, ciji je korak
dugacak koliko ona sama. Uzjahah, a sa mnom Džibril alejhi selam. Išli smo
neko vrijeme, pa mi rece: 'Sjaši i klanjaj.' Ucinih to. 'Znaš li gdje si klanjao?
Klaanjao si u Tajibi.[1] (drugo ime Medine), koja ce biti mjesto Hidžre. Neko
vrijeme potom ponovo rece: 'Sjaši i klanjaj.' 'Klanjah.' 'Znaš li gdje si klanjao?
Klanjao si na Sinaju, mjestu, gdje je Uzvišeni Allah razgovarao sa Musaom
alejhi selam.' Nakon nekog vremena mi opet rece: 'Sjaši i klanjaj.' 'Sjahah i
klanjah.' 'Znaš li gdje si klanjao? Klanjao si u Bejtu Lahmu (Betlehemu), gdje je
rodjen Isa alejhi selam.' Udjoh potom u Bejtul-makdis (El-Mesdžidul-aksa) gdje
mi se iskupiše poslanici. Džibril me proturi naprijed te im bijah imam. Zatim
bijah uzdignut na zemaljsko nebo, kad na njemu Adem alejhi selam. Potom
bijah uzdignut na drugo nebo, kad na njemu tetici - Isa i Jahja alejhi selam.
Potom bijah uzdignut na trece nebo, kad na njemu Jusuf alejhi selam. Zatim
bijah uzdignut na cetvrto nebo, kad na njemu Harun alejhi selam. Potom bijah
uzdignut na peto nebo, kad na njemu Idris alejhi selam. Zatim bijah uzdignut na
šesto nebo, kad na njemu Ibrahim alejhi selam. Potom bijah uzdignut iznad
sedam nebesa. Stigosmo do Sidretul-Munteha. Obuze me neka izmaglica, te
padoh na sedždu. Bi mi receno: 'Na dan kad stvorih nebesa i zemlju propisao
Sam tebi i tvome ummetu pedeset namaza. Izvršavajte ih ti i tvoj ummet!' Vratih
se do Ibrahima alejhi selama, a on me ništa ne upita. Potom dodjoh do Musa
alejhi selama, a on re&ce: 'Koliko je (namaza) propisao tvoj Gospodar tebi i tvom
ummetu?' 'Pedeset namaza.' 'Ni ti ni tvoj ummet necete biti u stanju da ih
izvršavate. Vrati se svom Gospodaru i moli Ga da olakša.' Vratih se Gospodaru,
te mi On olakša za deset. Potom dodjoh Musau koji mi naredi da se vratim.
Vratih se, pa mi On olakša za deset, da bi na kraju bili svedeni na pet. Dodjoh
Musau, a on mi rece: 'Vrati se svom Gospodaru i traži da ti olakša. Israelcanima
su propisana dva namaza, pa ih nisu izvršavali (kako treba).' Vratih se svome Gospodaru i zatražih da olakša, a On rece: 'Na dan kada stvorih nebesa i zemlju
propisao sam tebi i tvome ummetu pedeset namaza. Ovih pet bice za pedeset.
Izvršavajte ih ti i tvoj ummet.' Shvatih da je to od Allaha - neka je uzvišen i
blagoslovljen! - konacna i neopoziva odluka. Vratih se Musau alejhi selam koji
mi rece: 'Vrati se.' Shvatio sam da je to Allahova konacna odluka i nisam se više
vracao."

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Nesai.

[1] Zastajanje u Medini je svojevrsno obveseljavanje Poslanika sallallahu alejhi ve
sellem buducnošcu koja ce biti ugodnija od aktuelnih uvjeta u vrijeme kojih je došlo do
Mi'radža. Zastajanje na Sinaju i Bejtul Lahmu, te Poslanikovim sallallahu alejhi ve
sellem imametom u zajednickom namazu sa predjašnjim poslanicima željela se istaci
zajednicka nit koja vezuje sva poslanstva i njihovo zajednicko izvorište, te ukazati na
pocast Poslanika sallallahu alejhi ve sellem kao Pecatu poslanstva.

HADIS BR. 25
"Doveden mi je Burak, bijela i dugacka životinja, veca od magarca i manja od
mazge, koja pravi korake svoje dužine. Jahao sam dok nisam došao do Bejtul-
Makdisa (Kudsa). Svezao sa ga za halku za koju vežu poslanici. Ušao sam u
mesdžid, klanjao dva rekata i izašao. Džibril mi donese posudu vina i posudu
mlijeka. Izabrao sam mlijeko, pa mi Džibril alejhi selam rece: 'Izabrao si prirodu
(ono što je bliže ljudskoj prirodi).'[1] Potom smo uzdignuti na nebo. Džibril je
tražio dozvolu za ulazak, pa je receno: 'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?'
'Muhammed sallallahu alejhi ve sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.'
Otvori nam, kad ono tamo Adem alejhi selam. Zaželi mi dobrodošlicu i uputi
hajr-dovu. Uspesmo se potom na drugo nebo. Džibril zatim zatraži dozvolu za
ulazak i bi mu receno: 'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?' 'Muhammed sallallahu
alejhi ve sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.' Otvori nam, kad ono
tamo tetici Isa sin Merjemin i Jahja sin Zekerijjaov. Poželiše mi dobrodošlicu i
uputiše hajr-dovu. Uspesmo se na trece nebo. Džibril zatraži dozvolu za ulazak.
'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?' 'Muhammed sallallahu alejhi ve sellem.'
'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.' Otvori nam, kad ono tamo Jusuf alejhi
selam, kome je data polovina (ukupne) ljepote. Poželi mi dobrodošlicu i uputi
hajr-dovu. Uspesmo se na cetvrto nebo. Džibril zatraži dozvolu za ulazak i bi
mu receno: 'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?' 'Muhammed sallallahu alejhi ve
sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.' Otvori nam, kad ono tamo Idris
alejhi selam. Poželi mi dobrodošlicu i uputi hajr-dovu. Uzvišeni Allah (za Idrisa
alejhi selam) veli: 'Uzdigli smo ga na visoki položaj.'[2] Uspesmo se na peto
nebo. Džibril zatraži da se otvori. Bi receno: 'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?'
'Muhammed sallallahu alejhi ve sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.'
Otvori nam, kad ono Harun alejhi selam. Poželi mi dobrodošlicu i uputi hajrdovu.
Uspesmo se na šesto nebo. Džibril zatraži da se otvori. Bi receno: 'Ko si?'
'Džibril.' 'Ko je s tobom?' 'Muhammed sallallahu alejhi ve sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.' Otvori nam, kad tamo Musa alejhi selam. Poželi mi
dobrodošlicu i uputi hajr-dovu. Uspesmo se na sedmo nebo. Džibril zatraži da se
otvori. Bi receno: 'Ko si?' 'Džibril.' 'Ko je s tobom?' 'Muhammed sallallahu
alejhi ve sellem.' 'Objavljeno mu je?' 'Objavljeno mu je.' Otvori nam, kad tamo
Ibrahim alejhi selam ledja naslonjenih na Bejtul-Ma’mur (nebesku Ka’bu) u koji
svakog dana ulazi 70000 meleka koji se ne vracaju.[3] (Potom je otišao do
Sidretul-munteha, kad ono - lišce njegovo bijaše poput slonovskih ušiju, a
plodovi poput velikih cupova). Kada ga je snašlo što je Allah odredio,
promijenilo se i niko od Allahovih stvorenja ne bi bio u stanju opisati njegovu
ljepotu. Tu mi je objavljeno što je objavljeno. Propisano mi je pedeset namaza
svaki dan i noc. Sišao sam do Musa alejhi selama, koji mi rece: 'Šta je tvoj
Gospodar propisao tvome ummetu?' 'Pedeset namaza.' 'Vrati se svome
Gospodaru i traži olakšanje, jer tvoj ummet to nije u stanju obavljati. Ja sam to
iskusio sa sinovima Israilovim (Jevrejima).' Vratih se Gospodaru i rekoh:
'Gospodaru, olakšaj mome ummetu!' Umanji mi pet. Vratih se Musau i rekoh:
'Umanjio je pet.' 'Tvoj ummet to nece biti u stanju. Vrati se tvome Gospodaru i
traži olakšanje.' Vracao sam se izmedju Gospodara i Musa alejhi selama sve dok
Allah nije rekao: 'Muhammede, bice pet namaza svakog dana i noci, za svaki od
njih po deset, to je pedeset namaza. Ko poželi da uradi dobro djelo, pa ga ne
uradi pisace mu se dobro djelo, a ako ga uradi pisace mu se deset. Ko poželi da
uradi loše djelo, pa ga ne uradi, ništa mu se ne piše, a ako ga uradi piše mu se
samo jedno loše djelo.' Sišao sam i stigao do Musa alejhi selama i izvijestio ga.
'Vrati se svome Gospodaru i moli olakšanje.' Vracao sam se Gospodaru dok Ga
se nisam postidio."

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

1 Mlijeko simbolizira nepomucenost i neiskvarenost s kojim covjek u svojoj prirodi
dolazi na ovaj svijet, dok je vino, tj. alkohol, 'majka svih zala', kako to veli Poslanik
sallallahu alejhi ve sellem. U jednoj predaji se dodaje: "Da si izabrao vino, zalutali bi i ti
i tvoj ummet!"
[2] Merjem 57
[3] Što znaci da svaki dan ulazi novih 70000 meleka.

HADIS BR. 26
"Uzvišeni Allah veli: 'Propisao sam tvome ummetu pet namaza i obavezao se:
onoga ko ih bude cuvao i obavljao na vrijeme uvešcu u džennet, a prema onome
ko ih ne bude cuvao nemam nikakve obaveze.'"

Hadis prenosi Ebu Katade ibn Rib’ijj radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 27
"Prvo za što ce rob polagati racun na Sudnjem danu bice njegov namaz. Ako
bude potpun (po broju i nacinu obavljanja) bice upisan potpunim, a ako nešto
bude manjkavo, reci ce Allah subhanehu ve te'ala: 'Nalazite li kakvih
dobrovoljnih namaza?' (Ako ih bude), dobrovoljnim namazima mu se dopune
obavezni namazi koje je propustio, a zatim tako isto bude i sa ostalim djelima."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 28
"Klanjali smo za Allahovim Poslanikom sallallahu alejhi ve sellem akšam, pa su
se neki vratili kucama, a neki ostali zabavljeni zikrom namaza. Utom nam dodje
Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, žureci sav zadihan, otkrivenih
koljena i rece: 'Veselite se! Evo je vaš Gospodar otvorio jedna od nebeskih vrata
dizeci se vama pred melekima, i veli: 'Pogledajte Moje robove, klanjali su jedan
propisan namaz i išcekuju drugi!'"

Hadis prenosi 'Amr ibn El 'As radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 29
"Medju vama se stalno smjenjuju nocni i dnevni meleki. Okupljaju se na ikindiji
i sabahu. Oni koji su medju vama zanocili uspinju se, a On ih, mada najbolje zna
sve o vama, pita: 'U kakvom stanju ste ostavili Moje robove?' 'Ostavili smo ih, a
oni klanjaju, a i zatekli smo ih, a oni klanjaju.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 30
Ebu Derda i Ebu Zerr radijallahu anhuma prenose od Allahovog Poslanika
sallallahu alejhi ve sellem, a on od Uzvišenog Allah da veli: "Sine Ademov,
klanjaj Mi pocetkom dana cetitri rekata , pa cu te sacuvati (od svakog zla i
cinjenja grijeha) na kraju dana (ili do kraja noci)."[1]

Hadis prenose Ebu Derda i Ebu Zerr radijallahu anhuma, a bilježi ga Tirmizi.

[1] Misli se na 'Salatul duha', namaz koji se klanja od izlaska sunca do podne namaza.

HADIS BR. 31
"Allah ima meleke koji obilaze puteve, tražeci one koji zikr cine. Kada nadju
ljude koji zikr cine, jedni druge zovu: 'Dodjite onome što tražite!' Potom ih
natkriljuju sve do najbližeg neba. Nakon toga ih pita njihov Gospodar, a On zna
najbolje od njih: 'Šta vele Moji robovi?' 'Slave te i velicaju, zahvaljuju Ti se i
uznose Te.' 'A da li su Me vidjeli?' 'Ne, tako nam Allaha, nisu Te vidjeli!' 'Da su
Te vidjeli još silnije bi Te uzdizali i zahvaljivali Ti, još više Te slavili.' 'A šta od
Mene traže?' 'Traže džennet.' 'Da li su ga vidjeli?' 'Ne, tako nam Allaha, nisu ga
vidjeli.' A šta bi bilo da su ga vidjeli?' 'Da su ga vidjeli, još bi više za njim žudili,
još silnije bi ga tražili i željeli.' 'Od cega traže utocište?' 'Od vatre.' 'A da li su je
vidjeli?' 'Ne, tako nam Allaha, Gospodaru, nisu je vidjeli.' 'Šta bi bilo da su je
vidjeli?' 'Da su je vidjeli još bi više od nje bježali i još bi je se silnije plašili.' Na
to ce im Allah reci: 'Budite Mi svjedoci da im opraštam.' Jedan od meleka ce
reci: 'Medju njima je bio taj i taj koji ne spada medju njih, vec je došao radi neke
svoje potrebe.' A Allah ce reci: 'Oni su društvo ciji sabesjednik ne može biti
nesrecan.'[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Hadis je podsticaj na druženje sa dobrim i pobožnim ljudima, kako bi ono uticalo na
covjeka koji možda griješi i bilo uzrokom preokreta u njegovom nacinu življenja.

HADIS BR. 32
Od Abdullaha ibn Omera radijallahu anhuma se prenosi da im je Allahov
Poslanik sallallahu alejhi ve sellem pricao kako je Allahov rob rekao:
'Gospodaru moj, Tebi je hvala onako kako to dostoji Tvojoj velicanstvenosti i
velicini Tvoje moci!', pa su te rijeci predstavljale problem za meleke koji pišu
njegova djela, te su se uspeli na nebo i rekli: “Gospodaru naš, Tvoj rob je
izgovorio rijeci za koje ne znamo kako da ih zapišemo.” Uzvišeni Allah, koji
najbolje zna šta je rekao Njegov rob, rece: 'Šta je rekao Moj rob?' Gospodaru,
rekoše njih dvojica, - rekao je: 'Gospodaru moj, Tebi je hvala onako kako to
dostoji Tvojoj velicanstvenosti i velicini Tvoje moci!' Na to Uzvišeni Allah rece:
'Zapišite onako kako je rekao Moj rob, i neka tako stoji sve dok se ne susretne sa
Mnom i dok ga Ja ne nagradim za to!'[1]

Hadis prenosi Abdullah ibn Omer radijallahu anhuma, a bilježi ga Nesai.

[1] Nagrada za izgovaranje ovih rijeci je tako velika da meleki nisu znali njenu visinu, a
Allah im to nije otkrio, vec je Sebi zadržao pravo da je On oktrije na Sudnjem danu. U
originalu one glase: 'Ja Rabbi, lekel hamdu kema jenbegile dželali vedžhike ve li’azimi
sultanike!'

HADIS BR. 33
"Uzvišeni Allah veli: 'Sine Ademov, posveti se ibadetu (robovanju Meni), pa cu
ti srce ispuniti bogatstvom i utažiti ti siromaštvo. Ako to ne uciniš, ruke cu ti
ispuniti poslom, a necu te zaštiti od siromaštva!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

Ovaj hadis ni u kom slucaju nije poziv na potpuno odricanje od rada i truda za
sticanje, vec prije obecanje dosezanja unutrašnjeg smiraja i zadovoljstva sa postignutim.
Drugim rijecima, bogat je onaj ko se tako osjeca, nezavisno od kolicine onoga što
posjeduje.

HADIS BR. 34
"Uzvišeni Allah veli: 'Koga zabave Kur’an i spominjanje Mene, pa ne bude od
Mene tražio, dacu mu najbolje što dajem onima koji od Mene traže!'"
Hadis prenosi Ebu Se’id El-Hudrijj radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 35
"Uzvišeni Allah veli: 'Post je Moj i Ja za njega nagradjujem, (jer postac) ostavlja
svoje strasti, jelo i pice zbog Mene.' Post je štit. Postac ima dvije radosti: (jednu)
radost kada se iftari i (drugu) radost kada susretne svoga Gospodara. Zadah iz
usta postaca kod Allaha je ljepši od mirisa miska (mošusa).'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

 
Forum » Islamske Teme » Hadisi » 1-35 Kudsi Hadisa
Page 1 of 11
Search:

 

Copyright @Svjetlost-Vjere © 2016
Free website builderuCoz