....:::: Sjetlost Vjere ::::....
 Lijecenje uroka - Forum
[ Updated threads · New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Lijecenje uroka
Mladi-MuslimanDatum: Ponedeljak, 14-Sep-2009, 3:01 PM | Poruke # 1
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
Dokazi iz Kur'ana za djelovanje uroka:

1. Uzviseni Allah kaze da je Ja'kub rekao:

''O sinovi moji'' - rece onda - ''ne ulazite na jednu kapiju, vec na razne kapije, a ja vas ne mogu spasiti od onoga sto vam Allah odredi; moc pripada jedino Njemu, ja se u Njega uzdam, i neka se samo u Njega uzdaju oni koji se uzdaju!'' I kad udose oni kako im je otac njihov naredio, to im nimalo nije pomoglo da budu postedeni onoga sto im je Allah bio odredio, jedino se ostvarila zelja Ja'kubova, koju je izvrsio, a on je, uistinu veliki znalac bio, zato sto smo ga Mi naucili, ali vecina ljudi ne zna.'' (Jusuf: 67-68)

Hafiz Ibnu Kesir, Allah mu se smilovao, u tefsiru ova dva ajeta kaze: ''Uzviseni Allah, dzelle sanuhu, govoreci o Ja'kubu, alejhisselam, kaze da je naredio svojim sinovima kad ih je spremio sa bratom Benjaminom u Egipat, da ne ulaze svi na jedna vrata, nego da se razdvoje i udu na razlicita vrata, jer, kako kazu Ibnu Abbas, Muhammed ibnu Ka'b, Mudzahid, Ed-Dahhak, Katade, Es-Suddejj i drugi: ''On se za njih pobojao da se ne ureknu jer su bili izuzetno lijepi, i privlacni. Urok je stvarnost i moze skinuti konjanika sa njegova konja.''

- Njegove rijeci: ''...a ja vas ne mogu spasiti od onoga sto vam Allah odredi; moc pripada jedino Njemu, ja se u Njega uzdam, i neka se samo u Njega uzdaju oni koji se uzdaju!'', tj. ovaj savjet koji sam vam dao, ne moze vas sacuvati od onoga sto vam je Uzviseni Allah odredio, jer kad Uzviseni hoce nesto, u tome Ga ne moze niko sprijeciti niti zaustaviti.

''I kad udose oni kako im je otac njihov naredio, to im nimalo nije pomoglo da budu postedeni onoga sto im je Allah bio odredio, jedino se ostvarila zelja Ja'kubova, koju je izvrsio, a on je, uistinu veliki znalac bio, zato sto smo ga Mi naucili, ali vecina ljudi ne zna.'' (Jusuf: 68)

Kazu da je to zastita od uroka[2]

- Uzviseni Allah je rekao: ''Gotovo da te nevjernici pogledima svojim obore kad Kur'an slusaju, govoreci: ''On je, uistinu, luda!''

Hafiz Ibnu Kesir, Allah mu se smilovao, rekao je: ''Ibnu Abbas, Mudzahid i drugi kazu: ''Rijec (lejuzlikuneke) - ''probadaju te'' (bi ebsarihim) - ''svojim ocima'' tj. urekli bi te ocima od zavisti i mrznje prema tebi da nije Allahove, dzelle sanuhu, zastite.

U ovom ajetu je dokaz da je urok ocima istinit i da ima uticaja Allahovom, dzelle sanuhu, voljom, kao sto to potvrduju i mnogobrojni hadisi preneseni razlicitim putevima.''[3]

Dokazi iz sunneta za djelotvornost uroka

1. Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: ''Urok je istina.''[4]

2. Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Trazite kod Allaha utociste od uroka, jer uroci postoje.''[5]

3. Od Ibnu Abbasa, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Urok je istina i da je ista preteklo kader, pretekao bi ga urok, pa ako od vas neko zatrazi da se operete, operite se.''[6]

4. Od Esme bint Uvejs, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: ''O Allahov Poslanice, Dza'ferove sinove pogada urok, pa hocu li im zbog toga uciti rukju?'' - ''Uci, jer da je ista preteklo Allahovu odredbu, pretekao bi je urok.''[7]

5. Od Ebu Zerra, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Urok, Allahovom voljom, utice na covjeka sve do te mjere, da se covjek popne na visoko mjesto i strovali se s njega'' (od jacine uroka).[8]

6. Od Ibnu Abbasa, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Urok je istina i moze oboriti covjeka s visine.''[9]

7. Od Dzabira, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Urok uvodi covjeka u kabur, a devu u kazan.''

Tj. pogodi covjeka, pa ga usmrti, te bude zakopan, i isto tako pogodi devu sto bude uzrokom njene slabosti, te je zakolju i skuhaju njeno meso u kazanu.[10]

8. Od Dzabira, radijallahu anhu, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Najveci uzrocnik smrti mog ummeta, poslije Allahove odredbe, je urok.''[11]

9. Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mi je naredivao da ucim rukju protiv uroka.''[12]

10. Od Enesa ibnu Malika, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je dozvolio da se uci rukja protiv uroka, ujeda zmije i akrepa, te cireva na slabinama.''[13]

11. Od Ummu Seleme, radijallahu anha, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, za njenu sluskinju, na cijem je licu vidio crnu mrlju, rekao: ''Proucite joj rukju, ona je urecena.''[14] Pod crnom mrljom se misli na sejtanov znak, neko kaze da je to sejtanov udarac, tj. crna ili zuta fleka na licu.

12. Od Dzabira, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je Hazmovoj porodici dozvolio lijecenje rukjom od zmijskog ujeda. Esmi bintu Umejs je rekao: ''Sta je to sa sinovima moga brata pa su tako mrsavi i slabi, da li im sta fali?'' ''Ne'' - odgovorila je - ''nego se brzo ureknu.'' ''Uci im rukju'' - rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Ona je odbijala, ali je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ponovio: ''Uci im rukju.''[15]

Misljenje ucenjaka u pogledu postojanja uroka

- Hafiz Ibnu Kesir, Allah mu se smilovao, rekao je: ''Uticaj uroka je moguc i nastaje Allahovom, dzelle sanuhu, voljom.''

- Hafiz Ibnu Hadzer, Allah mu se smilovao, rekao je: ''Bit uroka se sastoji u pogledu sa divljenjem pomjesanim sa zaviscu osobe pokvarene duse koji stetno djeluje na onoga kome je upucen.''[16]

- Ibnu Esir, Allah mu se smilovao, rekao je: ''Oni kojima su uskraceni vid i razum, zanijekali su urok rijecima: ''To su samo neistinita prividenja...''

Ovo su najneupuceniji ljudi koji pred sobom imaju zastor iza kojeg ne vide. Oni nemaju kulture niti ikakvog znanja o dusi i duhovnim stvorenjima te o njihovoj prirodi i uticaju. kojima je dat razum bez razlike kojem narodu pripadali, ne poricu postojanje uroka, niti ga nijecu iako su se razisli u nacinu njegova uticaja i uzroka. Nema sumnje da je Uzviseni Allah dusama i tijelima dao razlicite moci i prirode. Mnogima je dodijelio osobine koje imaju uticaj. Nemoguce je onome ko posjeduje razum da zanijece uticaj bestjelesnih bica na tijelo. To je nesto ocito i osjetno. Primjetit ces kako se lice jako zacrveni ako u njega pogleda neko od koga se ovaj ustrucava i stidi, ili pozuti kada pogleda u nekog koga se boji. Ljudi su svjedoci slucajeva gdje osoba oslabi i oboli od necijeg pogleda. Sve ovo se desava posredstvom i uticajem duhovnih bica. Zbog uske veze sa ocima prema njima je i dobio ime (urok, urokljive oci ar. ajn-oko). Medutim nisu oci te koje imaju moc da izazovu urok, to se desava posredstvom bestjelesnih bica. Bestjelesna bica imaju razlicite prirode, moci i djelovanje. Zavidna dusa ima vidljiv i stetan uticaj na osobu kojoj se zavidi. Radi ovoga je Uzviseni Allah naredio Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, da trazi Njegovu zastitu od zle zavisti. Uticaj zavidnika na onoga kome zavidi je potvrdena stvar i ne moze se zanijekati. To cine samo oni koji su izasli iz okvira ljudske prirode. Osnova zavidluku je urok. Pokvarena i zavidna dusa se zlobno ponasa i utice na onoga kome zavidi. Ona svojom pokvarenoscu djeluje na njega. Najbliza ovom primjeru je zmija. U njoj je skriven otrov, pa kada se sretne sa svojim neprijateljem, iz nje proradi mrznja, te se okomi na njega, sto njemu steti. One su razlicite. Uticaj nekih od njih je tako jak da moze izazvati pobacaj, ili sljepocu kao sto je to rekao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, za bezrepu otrovnicu i jos jednu vrstu otrovnih zmija: ''One osljepljuju i izazivaju pobacaj.''[17]

Uticaj dusa nastaje susretom, videnjem, kontaktom, upucivanjem dusa na one na koje ce djelovati, dovama, rukjom i surama el-Felek i en-Nas, ponekad prividenjem i umisljanjem. Nije pogled taj koji je presudan kod osobe koja urice. Desi se da se slijepom opise nesto te ga njegova dusa urekne iako ga nije vidio. Mnoge osobe su urekle nekoga preko opisa bez videnja. To su strelice koje izlaze iz duse osobe koja to cini. Ponekad pogodi urecenog, a ponekad promasi. Ako ga zatece ''otkrivenog'' (bez zastite dovama i drugim stitovima) nema sumnje da ce ga pogoditi. Ako ga zatece naoruzanog i zasticenog, te strelice mu ne mogu nauditi, cak postoji mogucnost da se ta ista strelica vrati na onog od koga je i poslana.

Urok se javlja na ovaj nacin; Osoba je prvo necim, zadivljena, zatim to nesto slijedi njegova pokvarena dusa, a potom se u izvrsenju trovanja pripomaze pogledom upucenim urecenom. Covjek ponekad urekne samog sebe, a ponekad urekne bez svoje volje.''[18]

Razlika izmedu uroka i zavisti[19]

1. Zavist je siri pojam od uroka. Svaka osoba koja moze da urekne zavidna je, a nije svaki zavidnik i osoba koja moze da urekne. Radi toga je u suri El-Felek spomenuto trazenje zastite od zavidnika. Ako musliman zatrazi zastitu od zavidnika, ujedno je zatrazio zastitu i od uroka. Ovo je dokaz univerzalnosti Kur'ana, njegove nadnaravnosti i retorike.

2. Zavist je pobudena mrznjom i zeljom da onome kome se zavidi nestanu sve blagodati. Povod uroku jeste divljenje, dopadanje i hvaljenje necega.

3. Zavist i urok igraju jednaku ulogu u izazivanju stete urecenom, a razlikuju se u porijeklu. Porijeklo zavisti pogada srce vidjevsi na urecenom mnoge blagodati i zeleci da taj ostane bez njih. Onaj koji urice pomaze se prodornim pogledom. Tako on urice ono cemu ne zavidi kao sto su predmeti, zivotinje, usjevi i imetak. Moze se cak desiti da urekne samog sebe takvim prodornim pogledom.

4. Zavidnik moze djelovati na nesto sto pretpostavlja i prije nego sto se desi, dok onaj koji urice moze uticati samo na ono sto je stvarno prisutno.

5. Covjek ne moze zavidjeti samom sebi niti svom imetku dok moze ureci i sebe i svoj imetak.

6. Zavist dolazi samo od pokvarene duse, dok urok moze doci i od dobrog covjeka ako mu se nesto svidi bez zelje da to sto se njemu svidjelo bude uskraceno urecenom.

Ovo se desilo Amiru ibnu Rebi'i kada je urekao Sehla ibnu Hunejfa uprkos tome sto je Amir, radijallahu anhu, medu prvim koji su prihvatili Islam i ucesnik Bedra.

Ibnul-Dzevzi, Ibnul-Kajjim, Ibnu Hadzer, En-Nevevi, Allah im se svima smilovao, su napravili razliku izmedu uroka i zavisti. Pozeljno je da musliman, kada vidi nesto sto mu se dopadne, zamoli Allaha za blagoslov, svejedno radilo se o njegovoj ili tudoj stvari. Potvrda za ovo su rijeci Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu Sehla ibnu Hunejfa: ''Zasto nisi blagoslovio?'' tj. zamolio Allaha da ga blagoslovi, jer ova dova sprecava uticaj uroka.

Dzini uricu ljude

1. Od Ebu Seida El-Hudrija, radijallahu anhu, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, trazio zastitu od dzinskog i insanskog uroka, a kad su objavljene sure El-Felek i En-Nas, ucio je njih, a ostavio ono sto je do tada ucio (od te vrste dova).''[20]

2. Od majke vjernika Ummu Seleme, radijallahu anha, se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u njenoj kuci vidio sluskinju na cijem licu je bila crna mrlja na sto je rekao: ''Proucite joj rukju, ona je urecena.''[21]

El-Ferra' je rekao: ''Pod rijecima ''crna mrlja'' misli se na trag dzinskog pogleda.''

Iz ova dva hadisa saznajemo da urok nastaje i od dzina i od insana. Radi toga je svaki musliman obavezan da spomene Allahovo ime kad skida odjecu, ili se ogleda u ogledalu, i prilikom svakog drugog posla, kako bi od sebe odbacio dzinsko uznemiravanje poput uroka i slicnog.

Lijecenje uroka

Postoji nekoliko nacina lijecenja uroka, spomenut cu slijedece:

Prvi nacin: Kupanje onoga ko je urekao

Ako je osoba koja je urekla poznata, onda se od nje trazi da se okupa te se tom vodom ureceni polije otpozada, i Allahovom, dzelle sanuhu, voljom ce ozdraviti.

Od Ebu Umame ibnu Sehla ibnu Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi se da je rekao: ''Moj otac Sehl kupao se u Harri (jednoj dolini Medine). Skinuo je svoj ogrtac, dok je Amir ibnu Rebia gledao u njega. Sehl je bio jako bijele puti i lijepe koze. Amir je rekao: ''Do danas nisam vidio ovako lijepu kozu ni kod pokrivene djevice.'' Istog momenta Sehla je uhvatio zestok bol. Obavijestili su Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o njegovom bolu: ''Ne moze podici glave - rekli su: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ih upita: ''Sumnjate li na koga?'' ''Na Amira ibnu Rebi'u'', odgovorise. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ga je pozvao i strogo mu se obratio: ''Radi cega to ubijate svoju bracu? Sto ga nisi blagoslovio? Operi se za njega.'' Na to je Amir oprao lice, ruke, laktove, koljena, noge i potrao se ispod kosulje. Tu vodu je stavio u posudu i njome polio Sehla otpozada. Istog momenta Sehl je ozdravio.''[22]

U pogledu toga sta se podrazumijeva pod rijecima ''ispod kosulje'' ucenjaci su se razisli: Neki su misljenja da je to dio tijela, neki da je spolni organ, neki bedro, jer je na njemu svezana kosulja.

Opis pranja

Ibnu Sihab Ez-Zuhri, radijallahu anhu, rekao je: ''Nasi ucenjaci opisuju pranje na ovaj nacin: Osobi koja je urekla se dadne posuda s vodom u koju on stavi ruku, uzme malo vode i ispere usta te to ispljune u posudu. Poslije toga opere lice u posudi. Zatim stavi lijevu ruku u posudu i iz nje sipa na desnu saku jedan puta. Zatim desnom rukom polije po lijevom laktu, onda lijevom rukom polije desnu nogu a desnom rukom polije lijevu nogu. Lijevom rukom ce politi desno koljeno a desnom lijevo. Svu ovu vodu uhvatiti u posudu, a zatim unutrasnji dio kosulje umociti u nju ali da se pri tome posuda ne spusta na zemlju. Ova voda se polije po glavi urecenog. To se ucini jednim potezom otpozada.''[23]

Propis pranja osobe koja je urekla

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: ''Urok je istina i da je nesto preteklo Allahovu odredbu, pretekao bi je urok, pa ako se od nekog od vas zatrazi da se opere, neka to ucini.''[24]

2. Od Aise, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: ''Osobi koja je urekla naredivano je da se abdesti i da se tom vodom opere ureceni.''[25]

Iz ova dva hadisa, kao i drugih njima slicnih, se uzima dokaz za abdest ili pranje onoga ko je urekao radi urecenog.

Drugi nacin

Staviti ruku na glavu urecenog i reci:

''Bismillahi erkike, Allahu jesfike, min kulli dain ju'zike ve min kulli nefsin ev ajnin hasidin Allahu jesfike.''[26]

(U ime Allaha ti ucim rukju, Allah te izlijecio od svake bolesti koja te uznemirava, i od svake zavidljive duse i od uroka, Allah te izlijecio.) Ovo ponoviti tri, pet, sedam ili devet puta.

Treci nacin

Staviti ruku na glavu urecenog i reci:

''Bismillahi jubrike, min kulli dain jesfike, ve min serri hasidin iza hasede, ve min serri kulli zi ajnin.''[27]

Ponoviti pet ili sedam puta.

Cetvrti nacin

Staviti ruku na glavu urecenog i reci:

Allahumme rabben-nasi ezhibil be'se vesfi entes-Safi la sifae illa sifauke sifaen la jugadiru sekamen.

(Allahu moj, Gospodaru ljudi, otkloni nevolju i izlijeci, Ti si Lijecnik. Nema lijeka pored Tvoga, izlijeci lijekom poslije kojeg se bolest ne vraca). Ponoviti sedam puta.

Peti nacin

Staviti ruku na mjesto bola i prouciti slijedece sure: El-Ihlas, El-Felek i En-Nas po sedam puta.

Sesti nacin

Pripremiti posudu sa vodom, prouciti na nju El-Ihlas, El-Felek i En-Nas i reci: ''Allahumme raben-nasi, ezhebil be'se vesfi entes-Safi, la sifae illa sifauke sifaen la jugadiru sekamen.'' (Tri puta)

''Bismillahi erkike, Allahu jesfike, min kulli dain ju'zike ve min kulli nefsin ev ajnin hasidin Allahu jesfike.'' (Tri puta)

Nakon toga isprazniti posudu na glavu urecenog jednim potezom sazada, tako da voda dohvati citavo tijelo. Allahovom ce voljom ozdraviti.

Prakticni primjer lijecenja uroka

Prvi primjer: Dojence odbija majcino mlijeko

Bio sam u posjeti svojim rodacima. Spomenuli su mi da beba u njihovoj porodici vec nekoliko dana odbija da doji. Rekao sam im da mi donesu dijete. Proucio sam nad njim El-Ihlas, El-Felek, En-Nas i neke dove prenesene od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Dao sam da odnesu bebu majci. Odmah su se vratili i obradovali me vijescu da je beba, Allahovom voljom, pocela dojiti. Nema snage niti moci osim kod Uzvisenog Allaha.

Drugi primjer: Djecak zanijemio

Taj djecak isticao se medu svojim vrsnjacima jasnim govorom i bistrinom. Uvijek bi ga birali da govori na svecanostima. Jednog dana je umro djecak iz njegova mjesta i on je sa svojim rodacima otisao na dzenazu. Zahvalio je Allahu i izrekao Mu pohvalu, a onda je odrzao ljudima poucan i rjecit govor. Te iste noci zanijemio je. Otac mu se zabrinuo i odveo ga u bolnicu. Ljekari su ga pregledali, uradili mu testove, ali uzalud, nista nisu otkrili. Doveo ga je kod mene. Kad sam ga vidio, samo sto nisam zaplakao, jer sam ga poznavao kao vrijednog propagatora Islama u skoli. Suzdrzao sam se i upitao oca sta mu se desilo. On mi je sve ispricao. Zakljucio sam da je djecak urecen i proucio sam mu El-Ihlas, El-Felek i En-Nas, a na vodu rukju protiv uroka. Rekao sam ocu da mu daje da pije tu vodu i da ga kupa njome sedam dana, te da mi navrati nakon toga. Kada je proslo sedam dana, dosao mi je djecak zdrav i rjecit, kakav je i prije bio. Poducio sam ga dovama za zastitu od uroka koje ce uciti ujutro i uvece.

Neka je hvala Allahu. Nema snage niti moci osim kod Allaha.

Treci primjer: Neobican dogadaj

Ovaj slucaj desio se u nasoj kuci. On bi u skracenoj verziji ovako izgledao. Dosao mi je covjek sa staricom. Muskarac je usao kod mene u sobu da mi isprica sta mu se desilo sa majkom. Starica je usla kod moje supruge, nakon cega sam je pozvao da joj proucim rukju. Kad sam to uradio i oni otisli, vidio sam u kuci bezbroj bijelih crva. Zacudio sam se toj pojavi. Moja supruga ih je pocela sklanjati metlom, ali bi se crvi svaki put ponovo javljali u svakoj sobi. Pozvao sam zenu da istrazimo moguci uzrok te pojave. ''Sta ti je rekla starica?'' - upitao sam. ''Gledala je u svaki cosak kuce dugo i prodorno, ali nije nista rekla.'' Zakljucio sam da je urok, iako je nasa kuca skromno uredena, ali je moguce da starica zivi sa stocarima i da nije vidjela gradskih kuca. Uglavnom, pripremio sam vodu i na nju proucio rukju protiv uroka. Poprskao sam njome coskove kuce i crvi su ubrzo nestali a kuci se vratio stari izgled. Neka je hvala Allahu Jedinom Gospodaru.

U ovom djelu toliko. Slavljen si i hvaljen Gospodaru, svjedocim da nema bozanstva osim Tebe Jednog Jedinog, trazim Tvoj oprost i kajem Ti se.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Možete naći podrobnu studiju o uroku u djelu ''Ajnul-hakk'' od Ahmeda ibnu Abdurrahmana Eš-šumejmirija. Iz nje sam prenio neke citate u ovom poglavlju. Obratite se na ovo djelo - veoma je korisno.

[2] Tefsir Ibnu Kesir: 2/485.

[3] Tefsir Ibnu Kesir: 4/410.

[4] El-Buhari: 10/203 i Muslim u ''Es-Selamu'' - poglavlje o medicini.

[5] Ibnu Madže 3508, a El-Albani je za njega rekao da je sahih u ''Sahihul-Džami''' 951.

[6] Tj. kada neko od nas urekne nekoga, pa mu taj dođe i zatraži da se abdesti ili okupa, da bi se ovaj poprskao tom vodom kako bi prestao urok, učinite to. (To je jedan od načina uklanjanja uroka).

[7] Prenosi ga Ahmed 6/438 i Et-Tirmizi: 2059, ocjenjen je kao hasen-sahih a El-Albani je u ''Džami'u'' rekao da je sahih: 5662.

[8] Prenose ga Ahmed i Ebu Ja'la a El-Albani je u Džami'u rekao da je sahih, br.1677.

[9] Prenose ga Ahmed, Et-Taberani, i El-Hakim, a El-Albani je rekao da je hasen u ''Es-silsiletus-sahiha: 1250)

[10] Prenosi ga Ebu Nu'ajm u ''El-Hilje'' a El-Albani je u ''Sahihul-Džami'u'' rekao da je hasen: 4023)

[11] Prenosi ga El-Buhari u ''Et-Tarih'' a El-Albani je u ''Sahihul-džami'u'' rekao da je hasen 1217.

[12] El-Buhari: 10/170 i Muslim 2195.

[13] Muslim: 2196 u ''Es-Selamu''.

[14] El-Buhari 10/171 i Muslim: 97.

[15] Muslim u ''Es-Selamu'' 2198.

[16] ''Fehtul-Bari'' 10/200.

[17].El-Buhari: 6/248 i Muslim: 2233.

[18] ''Zadul-mead'':4/165, skraćena verzija.

[19] Obrati se na djelo ''El-'ajnu hakk'' str. 28

[20] Et-Tirmizi 2059 u ''Et-Tibb'' pod ocjenom hasen. Ibnu Madže 3511, a El-Albani je u ''Sahihu Ibni Madže'' rekao da je sahih: 2830.

[21] El-Buhari: 10/171 i Muslim 2197.

[22] Prenose ga Ahmed, En-Nesai, Ibnu Madže, Malik, a El-Albani je u ''Sahihul-Džami'' rekao da je sahih 3908.

[23] Vidi ''Es-Sunen'' od El-Bejhekija 9/202.

[24] Prenosi ga Muslim 5/32.

[25] Ebu Davud, br. 3880 sa sahih senedom.

[26] Muslim: 2186.

[27] Muslim: 2186.

 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Copyright @Svjetlost-Vjere © 2024