1- Požuriti s iftarom: Osobi koja posti se preporučuje da, čim sunce zađe, požuri s iftarom. Sehl ibn Sa'd prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: „Ljudi će biti uvijek u dobru sve dok budu požurivali sa iftarom.“ (Buhari i Muslim)
Post bi trebalo da se prekine uzimanjem neparnog broja hurmi, a ako su one nedostupne onda sa malo vode. Enes prenosi: “Poslanik, a.s., je imao običaj da se iftari sazrelim hurmama prije nego što bi klanjao. Ako mu one nisu bile dostupne onda bi jeo suhe hurme. A ako one nebi bile dostupne onda bi popio malo vode.” (Ebu Davud I Hakim ga smatraju ispravnim, a Tirmizi ga smatra pouzdanim)
Sulejman ibn Amr prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: „Ko od vas posti neka se iftari hurmama. Ako ih nema, onda vodom, jer voda pročišćava.“ (Ahmed i Tirmizi smatraju ovaj hadis dobrim i autentičnim).
Prethodni hadisi također pokazuju da je bolje prekinuti post na gore opisani način prije klanjanja. Nakon namaza osoba može nastaviti sa jelom, ali ako je iftar već spreman i postavljen onda može nastaviti sa konzumiranjem prije nego što klanja (akšam namaz). Enes prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: „Ako je hrana već postavljena, jedi prije akšam namaza i nemoj jesti nabrzaka“ (Buhari i Muslim).
2-Upućivanje molbe (dove) Allahu tokom iftara i posta:
Ibn Madže od Abullaha ibn Amra ibn el-Asa prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: “Dova koju postač uputi prilikom iftara neće biti odbijena. Kada se Abdullah (rob Allaha) iftari neka kaže: „O Allahu, molim Te milošću Tvojom koja obuhvata sve, da mi oprostiš.“
Poslanik, a.s., je rekao: „Žeđ je otišla, žlijezde su se natopile, nagrada je potvrđena, ako Allah htjedne! U mursel predaji Poslanik, a.s., je rekao: „O Allahu, zbog Tebe sam postio i po Tvojim pravilima prekidam svoj post.“
Tirmizi je zabilježio hadis sa dobrim lancem prenosilaca u kojem Poslanik, a.s., kaže: „Trojici dova neće biti odbijena: postaču sbve dok se ne iftari, pravednom vladaru i osobi kojoj je učinjena nepravda.“
3-Izbjegavanje nepirstojnog ponašanja:
Post je vrsta bogoslužja koji osobu približava Allahu. Allah je propisao post da bi očistio dušu i da navikne tijelo na činjenje dobrih djela. Postač mora paziti da ne počini neko loše djelo koje bi uzrokovalo gubitak nagrade i sevapa posta. Tako, post treba uvećati kod čovjeka svjesnost Allahovog postojanja. U Kur'anu, Allah dž.š., kaže: O vi koji vjerujete, propisan vam je post kao što je bio propisan onima prije vas da biste bili bogobojazni.“
Post nije samo uzdržavanje od jela i pića već od svega što je Allah zabranio. Ebu Hurejre preosi da je Poslanik, a.s., rekao: „Post nije samo apstinencija od jela i pića, već i od ružnog i nepristojnog govora. Ako neko od vas bude napadnut (rukama ili riječima) neka kaže: „Ja postim, ja postim!“ (Hadis prenose Ibn Huzejme, Ibn Hibban i El-Hakim koji kaže da je hadis ispravan po kriterijima Muslima).
Ebu Hurejre, također, prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Ko se tokom posta ne prođe lažnog govora i postupka prema njemu, onda Allah neće hajati za njegovo ostavljanje hrane i pića (žene).“ (prenosi ga grupa osim Muslima)
Ebu Hurejre prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: „Možda postač neće od svog posta dobiti ništa više od gladi, a možda onaj koji klanja noćni namaz neće dobiti ništa više od nesanice.“ (hadis prenose Nisai, Ibn Madže i Hakim koji kaže da je ispravan po kriterijima Buharije)
4-Biti plemenit i proučavati Kur'an:
Biti plemenit i proučavati Kur'an Časni su preporučena djela u svakoj prilici, ali tokom Ramazana se te radnje još više preporučuju. Buhari prenosi da je Abbas rekao: „Poslanik je bio najplemenitiji čovjek, ali je najplemenitiji bio tokom Ramazana kada bi htio da se sretne sa (melekom) Džibrilom. On bi se svake noći sa njim sastajao i recitvao Kur'an. Kada bi se Džibril (anđeo Gabrijel) sa njim susreo Poslanik bi bio velikodušniji od vjetra dobrodonosioca.“
5-Nastojanje da se učini puno dobrih djela a naročito tokom zadnjih deset dana Ramazana:
Buhari i Muslim prenose od h. Aiše, r.a., da je Allahov Vjerovjesnik, a.s., tokom zadnjih deset dana Ramazana budio svoje žene tokom noći, a potom se od njih odvajao (da bi ibadetio, bogoslužio). U Muslimovoj verziji hadisa stoji: „Nastojao je da, naročito tokom zadnjih deset dana Ramazana, učini što više dobrih djela.“ Tirmizi od Alija, također, prenosi ovu verziju.