Ozbiljan dijalog sa hriscaninom
| |
Mladi-Musliman | Datum: Petak, 18-Sep-2009, 11:52 PM | Poruke # 1 |
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
| U ime Allaha, Svemiosnog, Milostivog Sva zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova. Neka je salavat i selam na Muhammeda, na njegovu casnu porodicu i na ashabe! Es-selamu alejkum we rahmetullahi we berekatuh moja draga braćo, moje poštovane i cijenjene sestre! S obzirom na temu ovog topic-a: Dijalog s nemuslimanima, mislim da je korisno pročitati i sljedeće pitanje i odgovor. Preuzeto je sa Islam Q&A, pod brojem 2690. Ozbiljan dijalog sa hriscaninom Pitanje: Zdravo, zovem se XXXX I gledao sam vašu web stranicu. Zainteresovan sam jer pohađam Vjeronauku i zainteresovan sam da naučim više. Samo sam želio da znam vaš odgovor na ovo, ukoliko sam se dobro izrazio... U Islamu, Raj je zamišljen kao raj vina, žena i pjesme. Postiže se, i to je ironicno, zivotom u kojem se mora odricati onih stvari koje ce dobiti u Raju. Uz ovo, mora da slijedi 5 stubova Islama. Cini mi se da je Islam vjera po principu “Uradi sam“. Slijedi ovaj „nacin života“, kažu, i dobićeš blagonaklonost od Boga i možda ćeš se spasiti. NEMA sigurnosti. Ja bih mrzio da živim tako. Shvatam da Muslimani ne vjeruju u „prvobitni grijeh“ (op: grijeh sa kojim se svi rađaju), ali bez obzira na to da li se rađa sa grijehom ili ne, zar se nećete složiti da je svaki muškarac/žena griješan? Kako pojedinac plaća za grijeh? Shvatam šta je pokajanje. Slažem se sa tim...ali cini mi se da ipak NIKAD ne možete uraditi dovoljno da biste dobili blagonaklonost Boga. Zato je poslao Svog Sina da umre za nas. Za naše prošle i buduće grijehe. Ne postoji mogućnost sigurnosti u Islamskoj vjeri. Mislim da bi to bio užasan način života, kad bih znao da nikad neću uspjeti...da ne znam da li ću dobiti spas do „Sudnjeg Dana“ da li sam uradio dovoljno „dobrih djela“ ili dovoljno molitvi...itd. Pitao sam nekoliko Muslimana iz mog odjeljenja da li su sigurni da će ići u „Raj“ ili „Nebo“. Dosad nism dobio nijedan potvrdan odgovor. Oni su se pozivali na nesavršenost njihovih života, kao na prepreku da se to ostvari. NEMA SIGURNOSTI U ISLAMU, JER NEMA KAJANJA, I SPAS ZAVISI ISKJUCIVO OD ZASLUGE POJEDINCA. Takođe, sve i da želim postati Musliman, ne bih mogao. Ako Muslimani misle da su „odabrani ljudi“ zašto onda ne šire svoju vjeru. Da li onda jednostavno treba da budeš srećan da se rodiš kao Musliman? Ako osoba želi da postane hrišćanin, može. SVAKO može da postane hrišćanin za nekoliko sekundi. Sve što treba se uradi jeste da se prizna da je Isus Hrist bio Onaj što je za sebe rekao da jeste, da se pokaje i vjeruje...To je mnogo lakše reći nego uraditi, ali u suštini to je to. Ja se nisam rodio kao hrišćanin...Odgajani hrišćani kažu da je Isus Hrist jedini put ka Bogu jer se kaže u Bibliji: „Spasa nema ni u kome drugom, jer pod nebom nema imena datim čovjeku kroz kojeg će se spasiti“ Isus Hrist je rekao „Ja sam taj put i način i život, niko ne može doći do Oca osim kroz mene.“ Nije rekao ja sam jedan od načina itd...već JEDINI NAČIN!!! I ja i Otac smo JEDNO! Jovan 5:18 Ne razumijem kako neko može da bude slijep prema ovim činjnicama. Izuzev ako ih nikad nisu čuli. Kao ja. Želio bih povratni odgovor. Odgovor Zahvala pripada Allahu. Cijenimo tvoje pitanje u vezi ideja o Islamu, koje ti imaš, i nadamo se da prodiskutujemo ono što si napisao i da ispravimo neke tvoje ideje, i da dođemo do čvrste potvrde istine o ovoj materiji. Ono što si ti napisao o Islamskom vjerovanju u vezi raja, o uživanju vina, žena i pjesme u njemu, daleko je od istine. Uživanja Raja nisu samo fizičke prirode, već uključuju i osjećaj sigurnosti, i zadovoljstva Bogom i bliskosti Njemu. Najveće zadovoljstvo u raju biće u gledanju Boga, da je slavljen i uzvišen. Kada stanovnici raja vide Sveto Lice Boga, zaboraviće sva ostala uživanja. U Raju je sve što će biti zadovoljstvo srcu i oku; neće se čuti prljav i zao govor, niti griješan. I niko ne zna kakve ih, kao nagrada za ono što su činili, skrivene radosti čekaju. (Prevod značenja Es-Sedžda, 17) Ono što hoću da kažem je da uživanja raja nisu ograničena na ono što si ti opisao. Ona (op: uživanja) su daleko veća od toga (op:što si opisao) Spomenuo si ideju da će ulazak u Raj biti garantovan onima koji se paze određenih zabrana, a te stvari će oni uživati u Raju, kao nagrada što su ih se čuvali na ovom svijetu. Ovo uopštenje nije nimalo tačno. Islam je religija koja naređuje radnju, a ne samo ustručavanje. Spas se može postići samo kroz ispunjavanje naređenog, a ne samo kroz klonjenje zabranjenih stvari. Dalje, neće se svaka nagrada u Raju sastojati od onoga što je bilo zabranjeno na ovom svijetu, pa će se posle davati kao nagrada. Neka uživanja u Raju biće i stvari koje su bile dozvoljenje na ovom svijetu, kao brak, lijepo voće kao smokve itd. pića ako mlijeko i med, i tako dalje. Sve ove stvari dozvoljene su na ovom svijetu i biće uživanja i u Raju. Loše osobine zabranjenih stvari na ovom svijetu neće postojati u Raju. Na primjer, vino Raja, kao što to Allah kaže, neće izazivati „gawl“ (bilo koji vid bola, u stomaku, glavobolja itd.) niti napijanje (pogledaj Es-Saffat, 47). Ne oduzima čovjeku njegove mentalne sposobnosti niti izaziva glavobolju ili bol u stomaku. Ono na šta mislim jeste da se uživanja Raja neće sastoji samo od onih stvari koje su bile zabranjene na ovom svijetu. Takođe treba napomenuti da neće sve zabranjene stvari na ovom svijetu biti rajska uživanja, bez obzira da li su to jela, pića, djela ili riječi. Otrov, na primjer, neće biti dat kao uživanje u Raju, iako je zabranjen na ovom svijetu. Slično se odnosi na incest i tome slično, iako su zabranjeni na ovom svijetu. Ovo je sasvim jasno, hvala Allahu. Ideja o zagarantovanom Raju, zatim to da će život jedne osobe biti užasan i nepodnošljiv ukoliko zna da Raj nije zagarantovan, je jedno neshvatanje koje dovodi do tog rezultata! Ako si htio da kažeš da svaka osoba ima garanciju Raja, to bi bilo potpuno katastrofalno, jer bi tada svi radili sve vrste grijeha, zbog te garantije. Mnogi zločini koje su Jevreji i Hrišćani počinili upravo su počinjeni na ovoj osnovi, sa dokumentima oprosta od njihovih sveštenika. Allah nas je obavjestio o takvim ljudima: Oni govore da će u džennet ući samo Jevreji, odnosno samo Hrišćani. – To su puste želje njihove! – Ti reci: "Dokaze svoje dajte ako je istina to što govorite!" (Prevod značenja El-Beqareh, 111) Za nas, Muslimane, nije stvar naših želja niti želja bilo koga, jer Allah kaže To neće biti ni po vašim željama ni po željama sljedbenika Knjige; onaj ko radi zlo biće kažnjen za to i neće naći, osim Allaha, ni zaštitnika ni pomagača; (Prevod značenja En-Nisaa, 123) Slijedi ukratko Islamsko vjerovanje u vezi garancije sudbine pojedinca. Islam nudi garanciju svakom iskrenom Muslimanu koji se pokorava Allahu i ostaje u stanju vjernosti sve dok ne umre, da će definitvno da uđe u Raj. Allah kaže u Qur’anu: One koje vjeruju i čine dobra djela uvešćemo u džennetske bašče kroz koje će rijeke teći, u kojima će vječno i zauvijek ostati, - Allahovo je istinito obećanje, a čije su riječi od Allahovih istinitije! (Prevod značenja En-Nisaa, 122) Onima koji budu vjerovali i dobra djela činili Allah obećava oprost i nagradu veliku; (Prevod značenja El-Maideh, 9) ali oni koji su se pokajali, i vjerovali, i dobro činili, njima se neće nikakva nepravda učiniti, oni će u džennet ući,u edenske vrtove koje je Milostivi robovima Svojim obećao zato što su u njih vjerovali, a nisu ih vidjeli, - a obećanje Njegovo će se doista ispuniti -,(Prevod značenja Merjema, 61) (op: u originalnom odgovoru naveden je samo 61. ajet, ali ja sam stavio i 60. da bi se razumio kontekst) Reci: "Da li je bolje to ili vječni džennet koji je obećan onima koji se budu Allaha bojali. On će im nagrada i prebivalište biti, (Prevod značenja El-Furqan, 15) A one koji se Gospodara svoga boje čekaju odaje, sve jedne iznad drugih sagrađene, ispred kojih će rijeke teći, - obećanje je Allahovo, a Allah neće obećanje prekršiti. (Prevod značenja Ez-Zumer, 20) Islam takođe garantuje nevjernicima, koji ignorišu Allahove naredbe da će zasigurno ući u Pakao. Allah kaže: Licemjerima i licemjerkama i nevjernicima Allah prijeti džehennemskom vatrom, vječno će u njoj boraviti, dosta će im ona biti! Allah ih je prokleo, i njih čeka patnja neprekidna. (prevod značenja Et-Tewba, 68 ) A nevjernike čeka vatra džehennemska, oni neće biti na smrt osuđeni, i neće umrijeti, i neće im se patnja u njemu ublažiti, - eto tako ćemo svakog nevjernika kazniti -, (prevod značenja Fatir, 36) Allah će reći nevjernicima na Sudnjem Danu: Ovo je džehennem kojim vam se prijetilo, pržite se sada u njemu zato što niste vjerovali!’ (prevod značenja Ja Sin, 63-64) Allah neće prekršiti Svoje obećanje ni prema vjernicima ni prema nevjernicima. On ih opisuje kako će izgledati kada prođe Sudnji Dan: I stanovnici dženneta će stanovnike vatre dozivati: "Mi smo našli da je istinito ono što nam je Gospodar naš obećao, da li ste i vi našli da je istinito ono čime vam je Gospodar vaš prijetio?" – "Jesmo!" – odgovoriće. A onda će jedan glasnik među njima da ga i jedni i drugi čuju, viknuti: "Neka Allahovo prokletstvo ostane nad onima koji su se prema sebi ogriješili, (prevod značenja El-E’raf, 44)
|
|
| |
Mladi-Musliman | Datum: Petak, 18-Sep-2009, 11:52 PM | Poruke # 2 |
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
| Svako ko vjeruje i radi dobra djela, i umre u takvom stanju, definitivno će ući u Raj. Svako ko ne vjeruje i čini zlo, i umre u takvom stanju, defintivno će ući u Pakao. Jedan od velikih vodećih principa u Islamu jeste da vjernik treba da koraca putem između straha i nade. Ne treba da misli da mu je Raj zagarantovan, jer će ga to učiniti nemarnim, a ne zna u kakvom će stanju umrijeti. Ne treba ni da misli da će zagarantovano otići u Pakao, jer je to očajanje (negiranje) Allahove milosti, što je zabranjeno. Prema tome, vjernik radi dobra djela i nada se da će ga Allah nagraditi za njih, a izbjegava loša iz straha od Allahove kazne. Ako počini grijeh, kaje se da bi dobio oprost i zaštitio se od kazne Pakla. Allah oprašta sve grijehe i prihvata pokajanje onih koji se kaju. Ako se vjernik boji da njegova dobra djela nisu dovoljna, kao što ti predlažeš, onda će on povećati svoje napore, u strahu i nadi. Bez obzira koliko dobrih djela je prije toga uradio, ne može osloniti samo na njih i uzeti ih kao garanciju, inače će propasti. On nastavlja da teži i nada se nagradi, i u isto vrijeme boji se da ne bi njegova djela sadržala neke znake pokazivanja pred ljudima, samohvale ili bilo čega drugog što bi ta djela učinilo ništavnim kod Allaha. Allah opisuje vjernike: i oni koji od onoga što im se daju udjeljuju, i čija su srca puna straha zato što će se vratiti svome Gospodaru, - (prevod značenja El-Mu’minun, 60) Znači, vjernik nastavlja da se trudi, plaši i nada sve dok ne sretne svog Gospodara, vjerujući u Tewhid (Božansku Jednoću) i radi dobra djela, i dobija zadovoljstvo svog Gospodara i Raj. Ako razmisliš o ovome, shvatićeš da su pravi motivi za djela, i da se prevednost ne može postići na drugi način. Što se tiče prvobitnog, originalnog grijeha, pitanje se mora posmatrati iz više uglova. Prvo: Islamsko vjerovanje, što se tiče grijeha, je: svaki pojedinac snosi posljedice samo svog grijeha; niko drugi ne nosi breme za njega, niti on nosi breme za nekog drugog. Allah kaže: I nijedan grešnik neše grijehove drugog nositi; (prevod značenja Fatir, 18 ) Ovo pobija ideju originalng grijeha. Ako otac učini grijeh, kakve veze to ima sa njegovom djecom i unučadima? Zašto bi oni nosili grijeh koji su drugi počinili? Hrišćansko vjerovanje da potomci snose grijehe njihovog oca je čista nepravda. Kako može neka normalna osoba reći da grijeh treba da se prenosi kroz generacije, vijekovima, ili to da djeca i unučad dalji potomci treba da budu okaljani grijehom njihovog oca?! Drugo: Činiti greške jeste dio ljudske prirode. Naš Poslanik SAVS kaže: „Svaki sin Ademov (AS) čini grijehe...“ (Et-Tirmizi, 2423), ali Allah nije učinio čovjeka nemoćnim, da ne može uraditi ništa povodom tih greški. On daje čovjeku mogućnost da se pokaje, pa tako gore citirani hadis dalje kaže: „a najbolji od onih koji griješe su oni koji se kaju“ U Islamskom učenju, Allahova milost je jasna. Allah zove Svoje robove: Reci: "O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv. (prevod značenja Ez-Zumer, 53) Ovo je ljudska priroda, i ovo je jedino rješenje za problem grijeha. Ali učiniti ljudsku prirodu, koje je sklona grešci, preprekom između roba i njegovog Gospodara; i reći da je jedini način da se dođe do Boga, da On pošalje Svog (tako zvanog) sina na Zemlju; da Njegov sin bude ponižen i raspet na krstu dok njegov otac gleda, da bi se moglo oprostiti čovječanstvu je jedna ekstremno čudna zamisao. Sam opis ovoga nam kaže koliko je ovo u stvari neobično i nestvarno, tako da nema potrebe da se pobija u detalje. Jednom, raspravljajući sa jednim Hrišćaninom, ja sam rekao: „Ako kažeš da je Bog poslao Svog sina da bude raspet na krstu, da bi se oprostili grijesi onima koji su živjeli u njegovo vrijeme i posle njega, onda šta je sa onima koji su živjeli prije njega?“ Sve što je rekao bilo je: „Nema sumnje da naši sveštenici imaju odgovor na to“ Pravog odgovora nema. Ako izučavaš hrišćansko učenje objektivno, vidjećeš da oni kažu da je Bog žrtvovao Svog jedinog sina, da bi oprostio grijehe čovječanstva, i da je sin bio bog. Ako je ovo tačno, da je on (op: sin) bio bog koji je udaran, vrijeđan i raspet, i koji je umro, onda ovo učenje ima elemente bezboštva jer optužuje Boga da je slabić i bespomoćan! Zar je Bog nemoćan da oprosti sve grijehe svih Svojih robova sa jednom riječju? Ako je On (op: Bog)Svemoguć (što i sami hrišćani tvrde), zbog čega On žrtvuje Svog sina da bi postigao jednu te istu stvar?! (Neka je On slavljen i uzvišen iznad onoga što oni kažu!) On je stvoritelj nebesa i Zemlje! Otkud Njemu dijete kad nema žene, On sve stvara, i samo On sve zna. (prevod značenja El-En’am, 101) Čovjek ne bi trpio da neko povrijedi njegovo dijete; prišao bi da ga odbrani, i nikad ga ne bi tek tako predao neprijatelju koji će ga vrijeđati, i na kraju ostaviti da se suoči sa najgorim vidom smrti. Ako bi ovo bio odnos jednog stvorenja, šta da se tek kaže o Stvoritelju?! Treće: hrišćanska doktrina prvobitnog grijeha ima jedan negativan efekat jer, kao što si spomenuo, ne zahtjeva ništa više nego da vjeruje ga je Bog poslao Svog sina na ovu zemlju da bi bio raspet, i da umre da bi se oprostili grijesi čovječanstva. Na ovaj način osoba postaje hriščanin, i dobija zadovoljstvo Boga i dobija Raj. Šta više, hrišćanin vjeruje da sve što se desilo sinu Boga jeste da bi se oprostili njegovi grijesi, prošli i sadašnji, pa i ne treba da nas čudi zašto hrišćanska društva imaju tako veliki broj ubistava, silovanja, pljački, alkoholizma i drugih problema. Na kraju krajeva, pa zar nije Hrist umro za njihove grijehe, i zar nisu njihovi grijesi izbrisani, pa zbog čega onda da prestanu sa tim (op: grijesima)? Reci mi, tako ti tvog Gospodara, zbog čega se ponekad izvršava smrtna kazna nad ubicama, zbog čega se kriminalci zatvaraju, ili se kažnjavaju na druge načine, kad su im već svi grijesi opršteni kroz krv Hrista? Zar nije ovo čudna kontradikcija (suprotnost)? Ti pitaš zašto Muslinani ne šire svoju vjeru, ako misle da su izabrani narod. Stvar je u tome da su iskreni Muslimani uvijek to radili. Kako bi se drugačije Islam prostirao od Mekke do Indonezije, Sibira, Sjeverne Afrke, Bosne, Južne Afrike i svih drugih dijelova svijeta, Istoka i Zapada? Greška u ponašanju nekih modernih muslimana ne može se pripisati Islamu; njihove greške idu protiv Islamskog učenja. Nije pravda da se okrivi religija za krivicu onih koji su se okrenuli protiv nje ili su u zabludi. Zar Muslimani nisu pravedniji nego hrišćani jer kažu da grješniku prijeti Allahova kazna dok se ne pokaje, i da je za neke grijehe propisana i otkupnina, kazna na ovom svijetu, kao otkup za Ahiret, kao što je ubistvo, krađa, blud itd? Ono što ti kažeš da je sasvim lako postati hrišćanin je čista greška ako porediš sa tim kako se postaje Muslimanom. Ključ Islama nije ništa više nego 2 jednostavne rečenice: „Svjedočim da nema boga izuzev Allaha, i da je Muhammed Allahov Poslanik.“ Sa ovih nekoliko riječi, osoba prima Islam za nekoliko sekundi. Nema potrebe za krštenjem ili sveštenicima, niti da se ide na neko posebno mjesto kao džamiju i tome slično. Poredi ovo sa skoro smješnim krštenjem koje hrišćani sprovode kad primaju nekog u Crkvu. Zatim, tu je činjenica da hrušćani poštuju isti onaj krst na kome je Isus mučen i raspet – kako oni vjeruju. Uzimaju krst kao sveti predmet blagoslova i ozdravljenja, umjesto da ga mrze jer je simbol ugnjetavanja i simbol najgoreg mogućeg načina da sin Boga umre! Zar ne vidiš da su Muslimani bliži Istini nego drugi, jer vjeruju u sve vjerovjesnike i poslanike, poštuju ih, i priznaju da su svi širili učenje o Tewhidu (Božanska Jednoća) i da je svaki od njih odabran od Allaha, i da je svaki poslat svom narodu sa propisima koji su prikladni za to vrijeme i mjesto? Pa ako jedan pravedan hrišćanin vidi sljedbenike Islama kako vjeruju u Musaa (Mojsija) AS, Isaa (Isusa) AS i Muhammeda SAVS, i kako vjeruju u originalnu Toru i Jevanđelje, kao i u Qur’an; a pri tom njegovi ljudi (op: hrišćani) poriču poslanstvo Muhammeda SAVS i odbacuju Qur’an, pa zar ga neće pravednost dovesti do zaključka da će prije biti da su Muslimani u pravu? Kažeš da je Mesija rekao, „Niko neće doći do Oca osim kroz mene“. Prvo, moramo biti sigurni da je ovo Isus stvarno rekao. Drugo, ovo očigledno nije tačno. Kako bi onda čovječanstvo znalo za Boga u vrijeme Nuha, Huda, Saliha, Junusa, Šuajba, Ibrahima, Musaa i drugih poslanika? Ovo bi jedino moglo biti tačno ako hoćeš da kažeš da u vremenu između Isusa (AS) i Posljednjeg Poslanika, Muhammeda SAVS, Benu Israil nisu mogli spoznati Allahovu vjeru, izuzev kroz Isusa. Na kraju ti kažeš da je Mesija rekao, „Ja i Otac smo jedno“. Ovo očigledno nije tačno. Ako na ovo posmatramo objektivno, ne dopuštajući da nam strasti prepriječe put, onda postaje jasno sljedeće: veza „i“ u frazi „Ja i Otac smo jedno“ pokazuje da postoje 2 različita entiteta (bića). „Ja“ je jedno biće, „Otac“ je drugo biće. Ako kažeš: „Taj-i-taj i ja“ onda se odmah vidi da se radi o dvije osobe. Jednakost 1+1+1=1 nema smisla ni jednoj umnoj osobi, bez obzira da li je matematičar ili ne. Na kraju savjetujem ti (i mislim da nećeš odbiti ovaj savjet) da duboko razmisliš o ovome što si pročitao, pri tom ostavljajući po strani tvoje porjeklo, neke već dobijene ideje, tvoje lične želje i osjećanja ili privrženost religiji ili kulturi, i da tražiš uputu samo od Allaha. Allah je Najmilostiviji i neće napustiti Svog roba. Allah je Taj Koji upućuje na Pravi Put, i on je nama dovoljan zaštitnik. Islam Q&A Šejh Muhammed Salih El-Munedždžid Ovdje se Q&A završava. Tamo gdje piše (op:) to sam ja dodao da bi možda bilo malo jasnije. Ako ima nekih greški, halalite mi, i ukažite mi na nju, da bi se moglo ispraviti. Sve što je dobro od Allaha je, što je greška i loše, od mene je. Neka vas Allah nagradi što ste odvojili vrijeme da pročitate ovaj tekst, i što se time odlučili da se obrazujte u Allahovoj vjeri. Džezakumullahu hajren. Amin! Neka nas Allah učini Njemu pokornim robovima, dobrim da’ijama i neka nam oprosti naše grijehe i uvede nas u Džennet. Amin! Moja braćo i sestre, ves-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh! I sva zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova. I salavat i selam na vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu časnu porodicu i ashabe.
|
|
| |
|