Mladi-Musliman | Datum: Utorak, 01-Dec-2009, 11:22 AM | Poruke # 1 |
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
| U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog. Hvala pripada Allahu, Gospodaru svjetova, neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Bilježi Muslim od Enesa b. Malika da je rekao: "Nakon što je objavljen ajet: 'O vjernici, ne dižite glasove svoje iznad Vjerovjesnikova glasa i ne razgovarajte sa njim glasno, kao što glasno jedan sa drugim razgovarate, da ne bi bila poništena vaša djela, a da vi i ne primijetite' (Hudžurat, 2.), Sabit b. Kajs ostao je u svojoj kući govoreći: 'Ja sam džehennemlija!' Izolirao se od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, pa je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao Sa'da b. Muaza: 'Ebu Amre, šta je sa Sabitom, da nije bolestan?' 'On je moj komšija, ali ne znam da je bolestan!', odgovori Sa'd. Zatim Sa'd ode kod Sabita i prenese mu riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na šta Sabit reče: 'Objavljen je ovaj ajet, a vi znate da sam ja između vas najviše podizao glas kod Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ja sam džehennemlija!' Sa'd je o ovome obavijestio Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, pa Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: 'Naprotiv, on je džennetlija!'" Koristi i pouke: 1. Allahova počast ukazana vjernicima prilikom Njegovog obraćanja njima, plemenitim i lijepim dozivanjem od Onoga koji je Gospodar, Stvoritelj i Darodavac. 2. Poštovanje prema Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem. Na osnovu ovoga zaključujemo da je propisano poštovanje uleme i starijih, jer smilovao se Allah starcu koji je ostario u islamu. 3. Naš Gospodar odgaja ummet u svim segmentima i to je pokazatelj potpunosti i savršenstva vjere. 4. Važnost budnosti i opreza kao i odsustva nemarnosti, tj. govor jednog muslimana mora biti zasnovan na razumijevanju i znanju o onome o čemu govori (da pazi šta govori) da mu ne bi propala djela a da sam toga nije ni svjestan. 5. Razmišljanje ashaba o Kur’anu i njihovo poimanje Allahove Knjige. 6. Stavljanje sebe u spregu krivnje, jer Sabitovo djelo upućuje na ono što je zabranjeno, a to je podizanje glasa prilikom govora sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem. 7. Pribojavanje za svoju dušu od Allahove kazne sa nastojanjem da je odgojimo. 8. Susretanje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, sa svojim drugovima. 9. Muškarci svoja poznanstva stječu u džamijama i susreću se u njima. 10. Propisanost nadijevanja nadimaka. 11. Najbliži ljudi svakom čovjeku su njegove komšije i oni bivaju pitani za njega. 12. Lijepo mišljenje o muslimanu, na osnovu riječi: ’’...šta je sa Sabitom, da nije bolestan?“ 13. Međukomšijsko sretanje i upoznatost sa stanjem svoga komšije u svim situacijama i poznavanje njegovog zdravstvenog stanja, na osnovu riječi: ’’On je moj komšija, ali ne znam da je bolestan.“ 14. Interesovanje za razlog komšijinog odsustva iz mesdžida. 15. Međusobno povjeravanje komšija u svim stvarima. 16. Ustručavanje od izdavanja fetvi i odlazak kod učenih radi njih, jer Sa’d b. Muaz nije rekao Sabitu: ’’Ajet nije objavljen radi tebe jer ti si se obraćao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, onda kada je to od tebe traženo, a sam govor zahtijeva da se poveća ton.“ 17. Propisano je obradovati muslimana. 18. Udaljenost ashaba od samodopadljivosti i umišljenosti. 19. Ustrajnost na djelu i samokontroli čak i ako je neko od džennetlija, jer sam Sabit nije ostavio džihad sve dok nije postigao šehadet. Naša posljednja dova je hvala Allahu, Gospodaru svjetova!
|
|
| |