....:::: Sjetlost Vjere ::::....
 36-70 Kudsi Hadisa - Forum
[ Updated threads · New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
36-70 Kudsi Hadisa
Mladi-MuslimanDatum: Petak, 18-Sep-2009, 10:30 PM | Poruke # 1
Super Level 10
Grupa: Super Administrator
Poruka: 419
Status: Offline
HADIS BR. 36
"Onome ko se bude družio sa Kur’anom (ucio ga i po njemu postupao) bice
receno kada udje u džennet: 'Uci i uspinji se!', pa ce uciti i za svaki ajet se
uspinjati po jedna stepen, sve dok ne prouci posljednje što zna."

Hadis prenosi Ebu Se’id El Hudrijj radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 37
"covjeku ce biti podizan stepen u džennetu, pa ce reci: 'Odakle (zbog cega)
ovo?' Bice mu receno: 'Zbog traženja oprosta za tebe od strane tvog brata!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 38
"Uzvišeni Allah veli: 'Ko iskaže neprijateljstvo prema nekome kome sam Ja
prijatelj, najavljujem mu rat! Moj rob mi se ne može približiti nicim što bi mi
bilo draže od onoga što sam mu Ja propisao da cini.[1] Moj rob mi se približava
nafilama (djelima koja mu nisu naredjena, ali ih dobrovoljno izvršava) sve dok
ga ne zavolim. A kada ga zavolim, bivam njegovim sluhom kojim sluša, bivam
njegovim vidom kojim vidi, bivam njegovom rukom kojom prihvata i nogom
kojom hodi.[2] Ako od Mene potraži utocište, pružicu mu ga. Ni u cemu što
cinim ne kolebam se kao prilikom uzimanja duše Moga roba - vjernika, kome
smrt nije draga, a Meni nije drago da mu se desi bilo kakva neprijatnost.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Usmjerenje na cinjenje stvari koje su strogo naredjene, pa tek onda na dopunske
oblike pobožnosti. Nagrade koje se u pojedinim hadisima obecavaju za odredjene nafile i
postove sleduju onoga ko ih obavi, a obavlja i obavezne namaze i sl., a Allah najbolje
zna i može sve!

[2] Alegoricno i metaforicno izražavanje u ovom hadisu razlicito su tumaceni.
Najprihvatljivije je tumacenje ono koje kaže da Allah pomaže takvom svome robu u
svakoj situaciji koju poduzima i daje mu posebnu snagu i izoštrenost svih osjetila, kao
sam On, neka je Uzvišen, direktno preuzima njihovu funkciju.

HADIS BR. 39
"Kada Allah zavoli mekog svoga roba, pozove Džibrila te mu rekne: 'Ja volim
toga i toga, voli ga i ti!' Džibril ga zavoli. Potom proglasi na nebu: 'Allah voli
tog i tog, volite ga i vi!', te ga zavole žitelji neba. Zatim to bude prihvaceno i na
Zemlji. A kada Allah zamrzi nekog svog roba, pozove Džibrila i rekne: 'Mrzim
toga i toga, mrzi ga i ti!' Džibril ga zamrzi, pa oglasi medu žiteljima neba: 'Allah
mrzi toga i toga, mrzite ga i vi!' Oni ga zamrze, a zatim mu se odredi mržnja i na
Zemlji."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 40
"Allah ce reci na Sudnjem danu: 'Gdje su oni koji su se voljeli zbog Moje
uzvišenosti? Smjesticu ih u svoj hlad danas, kada nema drugog hlada osim
Mojega.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 41
"Krenuo neki covjek da posjeti svog brata (u vjeri) u drugom selu, pa mu Allah
uz put postavi meleka, koji rece: 'Gdje ceš?' 'Želim kod svog brata u ovome
selu.' 'ciniš li to radi neke koristi koju od njega ocekuješ?' 'Ne, zavolio sam ga
samo u ime Uzvišenog Allaha.' 'Ja sam ti Allahov glasnik: 'Allah te zavolio kao
što si ti zbog Njega zavolio svog brata.

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

[1] Strogo uzevši, ovaj hadis i nije hadis kudsi, jer ne sadržava direktno Allahove rijeci,
ali je valjda uvršten zbog Allahove poruke kojoj je melek samo vjerni prenosilac.

HADIS BR. 42
"Allah, neka je uzvišen i slavljen, veli: 'Obavezao sam se da svoju ljubav
ukažem onima koji se zbog Mene druže, posjecuju i potpomažu.'"

Hadis prenosi Mu’az ibn Džebel radijallahu anhu, a bilježi ga Malik.

HADIS BR. 43
"Uzvišeni Allah veli: 'Oni koji se vole zbog Moje uzvišenosti imace (na
Sudnjem danu) uzvišena mjesta od nura (svjetla), na kojima ce im zavidjeti
poslanici i šehidi.

Hadis prenosi Mu’az ibn Džebel radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

[1] Rijec upotrijebljena ovdje ne znaci onu nedozvoljenu zavidnost (hased, zavist u želji
za prestankom odredjene blagodati kod onog ko je posjeduje), vec jednu zadivljenost i
priželjkivanje istog.

HADIS BR. 44
"Uzvišeni Allah ce na Sudnjem danu reci: 'Sine Ademov, obolio Sam pa Me nisi
obišao!' 'Gospodaru, kako cu Te obici kad si Ti Gospodar svjetova?' 'Zar nisi
znao da je taj i taj Moj rob obolio, pa ga nisi obišao? Zar nisi znao da bi Me, da
si ga obišao, našao kod njega? Sine Ademov, tražio sam da Me nahraniš, pa to
nisi ucinio!' 'Gospodaru, kako da Te nahranim kada si Ti Gospodar svjetova?'
'Zar nisi znao da je taj i taj Moj rob tražio da ga nahraniš, pa to nisi ucinio? Zar
nisi znao da bi, da si ga nahranio, nagradu za to našao kod Mene? Sine Ademov,
tražio sam da Me napojiš, pa to nisi ucinio!' 'Gospodaru, kako da Te napojim
kad si ti Gospodar svjetova?' 'Taj i taj Moj rob je tražio da ga napojiš, pa to nisi
ucinio. Da si ga napojio, nagradu za to bi našao kod Mene!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 45
"Džennetska vrata se otvaraju ponedjeljkom i petkom i oprašta se svakom robu
koji Allahu ništa ravnim ne smatra, izuzev covjeku izmedju koga i brata mu bude
neprijateljstvo, za koje ce biti receno: 'Ostavite ovu dvojicu dok se ne izmire,
ostavite ovu dvojicu dok se ne izmire!'"[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

[1] Uvjeti za primanje tevbe (pokajanja) su: a) uvidjeti da je djelo loše i pokajati se, b)
odluciti da se više ne cini, zamoliti Allaha za oprost. Ovome se ukoliko je grijeh iz
oblasti medjuljudskih odnosa, dodaje i cetvrti uvjet, a to je: d) da onaj ko je oštetio
nekoga zatraži oprosta od njega. Upravo u tom slucaju je ovdje rijec.

HADIS BR. 46
"Medju onima prije vas bio neki covjek koji je ubio 99 ljudi. Pitao je za
najucenijeg covjeka na Zemlji, te su ga uputili kod nekog kaludjera. Otišao mu je
i rekao da je ubio 99 ljudi, i pitao ga ima li za njega pokajanja i oprosta. Ovaj
mu je rekao: 'Ne', pa je i njega ubio i namirio na 100. Potom je pitao za
najucenijeg covjeka na Zemlji, pa su ga uputili na nekog ucenjaka, kom je rekao
da je ubio 99 ljudi i pitao ga da li za njega ima pokajanja i oprosta. 'Da', - rece
mu on, - a ko bi se to mogao isprijeciti izmedju tebe i pokajanja? Idi u to i to
mjesto. U njemu su ljudi koji robuju Allahu, pa Mu i ti s njima robuj! Ne vracaj
se u svoje mjesto, jer je to loše mjesto.' On krenu, i kad stiže na pola puta dodje
mu smrt. Oko njega se sporjeckaše meleki (Allahove) milosti i meleki
(Allahove) kazne. Meleki milosti, rekoše: 'Došao je ovdje kajuci se, srcem
okrenut ka Uzvišenom Allahu.' Meleki kazne rekoše: 'Nikada nije dobra ucinio!'
Tada im dodje melek u ljudskom obliku, te ga oni uzeše za sudiju, a on im rece:
'Izmjerite udaljenost izmedju dvaju mjesta, i kom bude bliži, tamo ga svrstajte!'
Izmjeriše i utvrdiše da je bliže mjestu u koje je htio stici, te ga prihvatiše meleki
milosti. U vjerodostojnoj predaji, stoji: 'Allah je objavio jednom mjestu (lošem):
'Udalji se!', a drugom: 'Približi se!' I rekao: 'Izmjerite udaljenost izmedju njih!'
Oni utvrdiše da je bliži drugom za pedalj, te mu bi oprošteno.

Hadis prenosi Ebu Se’id El-Hudrijj radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

[1] Ovo je jedini hadis koji nije sadržan u zbirci na osnovu koje je sacinjen izbor. Jedino
ga predaja koja spominje da je Allah objavio mjestima da se udalje, tj. primaknu, cini
hadisom-kudsijom. Hadis je naveden prema djelu 'Rijadus salihin'.

HADIS BR. 47
"Allah veli: 'Sine Ademov, sve dok Me moliš i nadaš se Mome oprostu, Ja cu ti
opraštati uz sve ono što je pri tebi, ne mareci (da li ce to nekome drugome biti
pravo ili ne). Sine Ademov, kada bi tvoji grijesi dosezali do neba, pa Me
zamolio da ti oprostim, Ja bih to ucinio, ne mareci. Sine Ademov, kada bi Mi
došao sa grijesima koji bi ispunili citavu Zemlju, a pri tome nisi nikoga smatrao
Meni ravnim (nisi širk cinio), podario bih ti isto toliko oprosta.'"

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 48
"Kada dodje noc polovine ša’bana, probdijte je (provedite je u ibadetu), a naredni
dan postite, jer Allah te noci nakon zalaska sunca silazi na zemaljsko nebo i
zbori: 'Ima li koga da oprost traži, da mu oprostim? Ima li koga ko moli za 'rizk'
(opskrbu, nafaku), da ga opskrbim? Ima li koga u nevolji, da ga iz nje izbavim?
Ima li toga i toga?...' I sve tako do svitanja."
Hadis prenosi Ali ibn Ebi Talib radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

HADIS BR. 49
"Naš Gospodar, neka slavljen i uzvišen, silazi svaku noc kada preostane zadnja
trecina noci na zemaljsko nebo i govori: 'Ima li koga da Me zove, da nu se
odazovem? Ima li koga da nešto traži od Mene da mu to dam? Ima li koga da
traži oprosta od Mene, da Mu oprostim?'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 50
"Bila medju Israelicanima dva pobratima. Jedan od njih griješio, a drugi bio
predan ibadetu. Ovaj potonji je stalno vidio da prvi griješi i govorio mu: 'Okani
se!', a on je govorio: 'Prepusti to meni i mom Gospodaru! Nisi valjda poslat da
nada mnom bdiš?' Na to je ovaj rekao: 'Tako mi Allaha, Allah ti nece oprostiti!'
ili: 'Allah te nece uvesti u džennet!' Nakon što su umrli i sastali se kod
Gospodara svjetova, Allah je rekao onome što je bio predan ibadetu: 'Jesi li znao
šta Ja smjeram? Ili si bio u stanju uciniti ono što je u Mojoj moci?!' Griješniku je
rekao: 'Idi i udji u Moj džennet, Mojom milošcu!', a drugom: 'Vodite ga u vatru!'
Ebu Hurejre je rekao: 'Tako mi Onog u cijoj je ruci moja duša, (pobožni) je
izgovorio rijeci koje su mu upropastile i ovaj i buduci svijet!

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Ebu Davud.

[1] Pobožni je za sebe uzurpirao pravo da odredjuje kome ce biti oprošteno, a kome ne,
što je iskljucivo Allahovo pravo, te je na taj nacin pocinio svojevrstan širk.

HADIS BR. 51
"Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je molio za svoj ummet pred vece Dana
stajanja na Arefatu (Jevmu 'Arefe), pa mu je odgovoreno: 'Opraštam im, izuzev
nepravednog (zalima) od koga cu uzeti (ono što pripada) onome kome je
ucinjena nepravda (mazlum).' 'Gospodaru, ako hoceš možeš onome kome je
nepravda ucinjena dati (ono što mu pripada) iz dženneta, a oprostiti zulumcaru.'
Te veceri mu nije ništa odgovoreno. Kada je osvanuo na Muzdelifi, ponovio je
molbu, pa mu je udovoljeno. Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem se
nasmijao ili osmjehnuo (sumnja prenosioca hadisa). Ebu Bekr i Omer
radijallahu anhuma su mu rekli: 'Ovo je cas u kom se (ranije) nisi smijao. Šta te
nasmijalo, neka te Allah ucini uvijek nasmijanim?!' 'Allahov neprijatelj Iblis,
saznavši da je Uzvišeni Allah uslišao moju molbu i oprostio mome ummetu,
zagrabio je prašine i poceo se posipati po glavi, kukajuci i lelecuci, pa me
njegov ocaj nasmijao.'"

Hadis prenosi 'Abbas ibn Mirdas Es-Sulemi radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn
Madže.

HADIS BR. 52
"Allah mi je sakupio zemlju, pa sam vidio njen istok i zapad, (a vidio sam) i da
ce moj ummet posjedovati i vladati onim što mi je skupljeno. Data su mi dva
blaga: crveno i bijelo.[1] Molio sam svoga Gospodara za svoj ummet da ga ne
uništi opštom sušnom godinom i da im ne pošalje neprijatelja izvan njih samih
koji ce im oduzeti moc i vlast. Gospodar mi je rekao: 'Muhammede, kada Ja
nešto dosudim, ono se ne može otkloniti. Udovljavam ti da tvoj ummet ne
uništim opštom sušom i da im ne pošaljem neprijatelja izvan njih samih koji ce
im oduzeti vlast i moc, pa makar se on sakupio sa svih strana, sve dok sami ne
pocnu uništavati i porobljavati jedni druge.'"

Hadis prenosi Sevban radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

[1] Vidjenje istoka i zapada je ukazivanje na pravce u kojima se najviše proširio islam.
Dva blaga su zlato i srebro, a neki komentatori vele riznice Kisre i Kajsara, perzijskog i
vizantijskog vladara.

HADIS BR. 53
"Kada je Allah stvorio stvoreno, u svojoj Knjizi, u kojoj sebi piše obaveze i koja
je stavljena kod Njega na Prijesto (‘Arš), zapisao je: 'Moja milost nadvladava
Moju srdžbu!'"[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] "Kaznom Svojom kažnjavam koga hocu, aMoja milost obuhvata sve..." E'araf 156.

HADIS BR. 54
"Dvojica od onih koji su ušli u vatru zapomagali žestoko, pa Uzvišeni Allah
rece: 'Izvedite ih!' Kada su izvedeni rece im: 'Zbog cega ste tako žestoko
zapomagali?' 'Ucinili smo to da bi nam se smilovao.' 'Moja milost je u tome da
se obojica bacite u vatru u kojoj bijaste.' Jedan se baci, pa mu Allah ucini vatru
hladnom i spasonosnom, a drugi to ne ucini. Gospodar mu rece: 'Šta te sprjecava
da se ne baciš u vatru kao tvoj sudrug?' 'Gospodaru, nadam se da me neceš u nju
vratiti nakon što si me iz nje izveo!' Gospodar mu rece: 'Neka ti bude ono cemu
se nadaš!' Obojica, Allahovom milošcu, udoše u džennet."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 55
"Poslanik sallallahu alejhi ve sellem prenosi od Uzvišenog Allaha da je rekao:
'Robovi moji, nepravdu sam zabranio Sebi i ucinio je i vama zabranjenom, pa ne
budite jedni prema drugima nepravedni! Robovi moji, svi ste vi zalutali, osim
onoga koga Ja uputim. Tražite da vas uputim, uputicu vas! Robovi moji, svi ste
vi gladni, osim onoga koga Ja nahranim. Tražite da vas nahranim, nahranicu
vas! Robovi moji, svi ste vi nagi, osim onoga koga Ja zaodjenem. Tražite da vas
zaodjenem, zaodjenucu vas! Robovi moji, vi griješite i nocu i danju, a Ja
opraštam sve grijehe. Molite me da vam oprostim, oprosticu vam! Robovi moji,
nikada necete biti u stanju da Mi naškodite, niti cete biti u stanju da koristite!
Robovi moji, kada bi prvi i posljednji medju vama, i ljudi i džini, bili poput srca
najbogobojaznijeg medju vama, to nimalo ne bi povecalo Moju vlast i posjed.
Robovi moji, kada bi i prvi i posljednji medju vama, i ljudi i džini, bili poput srca
najrazvratnijeg medju vama, to nimalo ne bi umanjilo, to nimalo ne bi umanjilo
Moju vlast i posjed. Robovi moji, kad bi i prvi i posljednji medju vama, i ljudi i
džini, stali na jedno polje i tražili od Mene, pa Ja svakome dao što je tražio to bi
smanjilo ono što ja imam (samo) kao što igla umanji more kada se u njega uroni.
Robovi moji, vaša djela vam zapisujem, a zatim cu vam ih vjerno isporuciti. Ko
nadje dobro, neka zahvali Allahu, a ko nadje drugacije, neka kori samo sebe!"

Hadis prenosi Ebu Zerr radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 56
"Nakon što je Allah stvorio Adema alejhi selam i udahnuo u njega dušu, ovaj je
kihnuo, pa rekao: 'El-hamdulillah!' (Hvala Allahu), zahvalivši Allahu po
Njegovom odobrenju. Gospodar mu je rekao: 'Rahimekellahu ja Adem (Neka ti
se Allah smiluje, Ademe).[1] Idi onim melekima - grupi njih koji su sjedili - i
reci: 'Es-selamu alejkum'. (Kada je to ucinio), oni rekoše: 'Ve alejkesselamu ve
rahmetullah'. Potom se on vrati svome Gospodaru koji mu rece: 'Ovo je tvoj
pozdrav i pozdrav tvoga potomstva kojim ce se medjusobno pozdravljati.' Potom
mu Allah, skupljenih ruku (stisnutih šaka) rece: 'Proberi koju hoceš.' On rece:
'Odabirem desnicu moga Gospodara - a obje ruke moga Gospodara su
blagoslovljena desnica.[2] Allah je ispruži, kad ono u njoj Adem i njegovo
potomstvo. 'Gospodaru, ko su ovi?' 'To su tvoji potomci.' Svakom od njih bijaše
medju ocima upisana dužina života. Medju njima je bio jedan najsvjetliji, ili medju
najsvjetlijima. 'Gospodaru, ko je ovo?' 'Ovo je tvoj sin Davud. Odredio sam da
ce živjeti 40 godina.' 'Gospodaru produži mu život!' 'Ja sam mu toliko odredio.'
'Gospodaru, ja mu od svog života dajem 60 godina.' 'Neka ti bude.' Potom ga je
nastanio u džennet koliko je On htio, a onda ga iz njega izveo. Adem je sebi
odbrojavao. Kada mu je došao melek smrti, Adem mu rece: 'Požurio si, meni je
odredjeno (da živim) 1000 godina.' Ovaj mu rece: 'Svakako, ali ti si svome sinu
Davudu dao 60 godina.' Tako je Adem zanijekao, pa i njegovo potomstvo nijece,
zaboravio je, pa zaboravlja njegovo potomstvo. Od tada je naredeno zapisivanje
i svjedocenje."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

HADIS BR. 57
"Neki od Allahovih Poslanika odsjeo je ispod drveta. Tu ga je ujeo mrav, te je
naredio da mu se ukloni oprema i da se spali mravinjak, pa mu je Allah objavio:
'Zašto ne samo jednog?'"[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] U ljudskoj je prirodi da ponekad pretjera u osveti. Poslanik iz ovog hadisa je,
nedvojbeno, covjek! O uzvracanju Kur’an kaže: 'Ako hocete da na nepravdu uzvratite,
onda to ucinite samo u onolikoj mjeri koliko je vama ucinjeno...' Nahl 126

HADIS BR. 58
"Dok se jednom prilikom Ejub alejhi selam kupao nag, na njega sletješe zlatni
skakavci, pa ih on stade skupljati u odjecu. Njegov Gospodar ga pozva: 'Nisam
li te ucinio neovisnim od toga što vidiš?' On rece: 'Svakako, tako mi Tvoje moci,
ali ja ne mogu bez Tvoga blagoslova!'"[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] I ljubav za imetkom je svojstvena ljudima - poslanici su ljudi! Ali odabrani.

HADIS BR. 59
"Došao melek smrti Musau alejhi selamu i rekao mu: 'Odazovi se svome
Gospodaru!' Musa alejhi selam ga udari po oku i izbi mu ga. Melek se vrati
Uzvišenom Allahu i rece: 'Ti si me poslao robu koji ne želi smrt i on mi je izbio
oko!' Allah mu vrati oko i rece: 'Vrati se mome robu i reci: 'Želiš život? Ako
želiš život, stavi ruku na vola, i koliko ti ruka pokrije dlaka toliko ceš živjeti!'
'Šta poslije?' 'Poslije ceš umrijeti.' Neka to onda bude što skorije. Gospodaru,
usmrti me nadomak Svete zemlje!'[1] 'Tako mi Allaha, da sam pored puta,
pokazao bih vam njegov kabur pored puta, kod crvene pješcane dine.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

[1] Doslovno: 'Usmrti me na mjestu odakle mogu kamenom dobaciti do Svete zemlje!'
Inace komentatori kažu da je Musa alejhi selam molio smrt blizu Svete zemlje, a ne u
njoj, iz straha od jevrejske sklonosti da uzimaju bogove mimo Allaha, jer bi njegov grob
u Svetoj zemlji cesto bio posjecivan i postojala bi mogucnost da ga pocnu obožavati.

HADIS BR. 60
"Nakon što Allah stvori džennet, rece Džibrilu: 'Idi pogledaj ga!' On ode i
pogleda ga, a potom dodje i rece: 'Gospodaru, tako mi Tvoje moci, ko cuje za
njega i uci ce u njega!' Potom ga opkoli raznoraznim poteškocama i covjeku
neugodnim stvarima, pa mu rece: 'Džibrile, idi pogledaj ga!' On ode i pogleda, a
potom dodje i rede: 'Gospodaru, tako mi Tvoje modi, bojim se da ce iko u njega
uci!' Nakon što Allah stvori vatru (džehennema), rece: 'Džibrile, idi i pogledaj
je! On ode i pogleda je, potom dodje i rece: 'Tako mi Tvoje moci, ko cuje za nju
nece u nju uci!' On je zaokruži prohtjevima i strastima, pa rece: 'Džibrile, idi
pogledaj je!' On ode i pogleda, pa rece: 'Gospodaru, tako mi Tvoje moci, bojim
se da ce iko ostati, a da ne udje u nju!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Ebu Davud.

HADIS BR. 61
"Potužila se džehennemska vatra svome Gospodaru: 'Gospodaru, sama sebe
jedem.' Na to joj On odobri dva oduška: jedan u zimi i jedan u ljetu - (to su)
najveca žega koju osjecate i najveca cia zima koju osjecate.

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Džehennemska vatra sa ovozemaljskom ima zajednicko - ime. Ostale karakteristike
su bitno drugacije, intenzivnije, i nije nikakvo cudo i apsurd da u sebi sjedinjuje takve
suprotnosti kao što su žega i cia zima. Tvorac stvari može im, ako i kada hoce,
promijeniti svojstva i dati sasvim oprecna (slucaj vatre u koju je bacen Ibrahim alejhi
selam. "'O vatro', - rekosmo Mi – 'postani hladna, i spas Ibrahimu!'" Enbija 69

HADIS BR. 62
"Uzvišeni Allah veli: 'Mojim dobrim robovima sam pripremio što oko nije
vidjelo, uho nije culo, niti covjeku može pasti na pamet.' To je skriveno, mimo
onoga što vam je predoceno (Kur’anu). Potom je proucio: 'Niko ne zna kakva su
im uživanja skrivena, kao nagrada za ono što su uradili.'"[1]

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

[1] Sedžda 17.

HADIS BR. 63
"Allah ce skupiti zemlju i saviti nebesa Svojom desnicom, pa ce reci: 'Ja sam
Vladar (Vlasnik i Gospodar, El-Melik)! Gdje su zemaljski vladari?!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 64
"Vi cete na Sudnjem danu biti proživljeni bosi, goli i neobrezani. (Potom je
proucio kur’anski ajet: 'Kao što smo zapoceli prvo stvaranje tako cemo ga i
ponoviti. To je Naše obecanje koje cemo ispuniti.'[1]) Prvi koji ce biti odjeven
na Sudnjem danu bice Ibrahim alejhi selam. Neki od mojih ashaba bice uzeti na
lijevu stranu (medju one koji ce u džehennem), pa cu reci: 'Moji ashabi, moji
ashabi!' Bice receno: 'Oni su se odmetnuli cim si ih napustio.' Ja cu, poput
Dobrog roba (Isa alejhi selama), reci: 'Ja sam bio svjedok protiv njih dok bijah
medju njima. Kada si me usmrtio, Ti si nad njima bdio, a Ti si svjedok za
sve!

Hadis prenosi Ibn 'Abbas radijallahu anhuma, a bilježi ga Buharija.

[1] Enbija 104
[2] Maide 117

HADIS BR. 65
"Svakoga ko medju ljudima sudi (na bilo koji nacin) na Sudnjem danu ce ga
uzeti jedan melek za potiljak, a potom dici svoju glavu prema nebu. Ako (Allah
subhanehu ve te'ala) rekne: 'Baci ga!'[1], bacice ga u provaliju duboku 40 godina
(padanja)."

Hadis prenosi Abdullah Ibn Mes’ud radijallahu anhu, a bilježi ga Ibn Madže.

[1] Rijeci se odnose na one koji ne budu pravedni.

HADIS BR. 66
"Enes ibn Malik radijallahu anhu veli: 'Bili smo kod Allahovog Poslanika
sallallahu alejhi ve sellem, pa se nasmijao i pitao: 'Znate li cemu se smijem?'
'Allah i Njegov poslanik najbolje znaju, - rekosmo.' 'Smijem se razgovoru roba
sa Gospodarom'. Veli: 'Gospodaru, nisi li me zaštitio od nepravde?' 'Svakako da
jesam.' 'Onda se slažem da mi svjedoci samo neko sa moje strane.' 'Dovoljno si
danas sam sebi bio svjedok, a plemeniti pisari kao ocevici.' Tada mu bivaju
zapecacena usta, i biva receno njegovim udovima: 'Govorite!' Oni kažu sva
njegova djela. Potom mu se vrati moc govora, te on rekne: 'Daleko od mene bili!
Za vas sam se borio!'"

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.

HADIS BR. 67
"Meni ce na Sudnjem danu doci grupa mojih ashaba da se napoji, te ce biti
udaljeni, pa cu reci: 'Gospodaru, (to su) moji ashabi!' 'Ti nemaš pojma šta su
pocinili nakon tebe - skroz su se odmetnuli!'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Buharija.

HADIS BR. 68
"Prvi covjek kome ce biti presudjeno na Sudnjem danu bice neki covjek poginuo
na Allahovom putu. Pokazace mu svoje blagodati, pa ce ih on priznati i reci ce
mu: 'Šta si zauzvrat ucinio?' 'Borio sam se za Tebe (u Tvoje ime) dok nisam
poginuo.' 'Lažeš, borio si se da se rekne: 'Baš je hrabar!' I to je receno. Potom ce
biti nardjeno da bude odveden, pa ce biti odvucen licem prema tlu i bacen u
vatru. Zatim ce bit sudjeno nekom koji je sticao znanje, poducavao druge i ucio
Kur’an. Kada bude doveden, pokazace mu svoje blagodati, pa ce ih on priznati.
'Šta si zauzvrat ucinio?' 'Sticao sam znanje i poducavao druge, i ucio sam Kur’an
u Tvoje ime.' 'Lažeš, sticao si znanje da se kaže: 'Baš je ucen', a ucio si Kur’an
da se kaže: 'On je ucac.' I to je receno. Potom ce biti naredjeno da bude odveden,
pa ce biti odvucen licem prema tlu i bacen u vatru. Zatim ce biti sudjeno covjeku
kome je Allah dao izobilje i svakovrsni imetak. Pokazace mu svoje blagodati, pa
ce ih on priznati. 'Šta si zauzvrat cinio?' 'Nisam ostavio nijednu svrhu koju voliš
da se udijeli, a da nisam udijelio, sve Tebe radi.' 'Lažeš, cinio si to da se rekne:
'Baš je darežljiv!' I to je receno. Potom ce biti naredjeno da bude odveden, pa ce
biti odvucen licem prema tlu i bacen u vatru."

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Muslim.
Motivi koji rukovode covjeka u djelima koja cini su prisutni u njihovom
vrjednovanju, shodno hadisu: "Djela se vrjednuju prema namjerama."

[b]HADIS BR. 69
"Kada nastupi Sudnji dan, Allah neka je blagoslovljen i uzvišen, sici ce
robovima da im presudi. Svaki ummet ce klecati. Prvi koje ce prozvati bice:
covjek koji je sakupio (naucio) Kur’an, covjek koji je poginuo na Allahovom
putu i covjek sa mnogo imetka. Allah ce reci ucacu: 'Nisam li te naucio onome
što objavih svome Poslaniku.' 'Jesi, Gospodaru.' 'Šta si radio sa onim što si
znao?' 'Držao sam ga se i nocu i danju (ucio ga i postupao po njemu).' Allah ce
mu reci: 'Lažeš!', a i meleki ce mu reci: 'Lažeš.' Allah ce reci: 'Želio si da se
rekne: 'Taj i taj je ucac!' I receno je. Tada ce biti doveden bogataš, pa ce mu
Allah reci: 'Nisam li ti dao izobilje i ucinio da ti niko nije potreban?' 'Jesi,
Gospodaru.' 'Šta si ucinio sa onim što sam ti dao?' 'Potpomagao rodbinu i davao
sadaku.' Allah ce reci: 'Lažeš!', a i meleki ce mu reci: 'Lažeš!' 'Naprotiv, želio si
da se rekne: 'Baš je darežljiv!' I receno je. Bice doveden onaj što je poginuo na
Allahovom putu, pa ce mu Allah reci: 'Zbog cega si poginuo?' 'Naredjeno mi je
da se borim na Tvome putu i ja sam se borio, sve dok nisam poginuo.' Uzvišeni
Allah ce mu reci: 'Lažeš!' I meleki ce mu reci: 'Lažeš!' 'Naprotiv, želio si da se
rekne: 'Baš je hrabar!' I receno je. (Ebu Hurejre veli: 'Potom me Allahov
Poslanik sallallahu alejhi ve sellem udari po koljenu i rece: 'Ebu Hurejre, ta
trojica su prva Allahova stvorenja s kojima ce biti raspaljena vatra na Sudnjem
danu.'"

Hadis prenosi Ebu Hurejre radijallahu anhu, a bilježi ga Tirmizi.

[b]HADIS BR. 70
"Vjernici ce se sakupiti na Sudnjem danu i reci: 'Kako bi bilo da tražimo nekoga
ko ce se za nas zauzeti kod našeg Gospodara? Doci ce Ademu i reci: 'Ti si otac
ljudi, Allah te stvorio Svojom rukom, naredio melekima da ti sedždu ucine i
naucio te imenima svih stvari. Zauzmi se kod tvoga Gospodara da nas riješi
ovoga ovdje mjesta.' 'Nisam u takvoj situaciji da bih to mogao.' Potom spomenu
svoj grijeh[1] i postidi se. 'Idite Nuhu, on je prvi poslanik koga je Allah poslao
žiteljima zemlje.' Doci ce mu, pa ce on reci: 'Nisam u takvoj situaciji', - i
spomenuti da je tražio od Gospodara ono o cemu nije imao znanja[2], - idite
Allahovom prijatelju (Ibrahimu alejhi selam). Doci ce mu, pa ce im on reci:
'Nisam ja za toga', idite kod Musaa, roba s kojim je Allah govorio i kom je dao
Tevrat.' Doci ce mu, pa ce im on reci: 'Nisam ja za toga', i spomenuti ubistvo
nedužnog covjeka[3] i postiditi se svoga Gospodara. 'Idite Isau, Allahovom robu
i poslaniku, Allahovoj rijeci i Njegovom duhu.' Doci ce mu, pa ce reci: 'Nisam ja
za toga. Idite Muhammedu sallallahu alejhi ve sellem, robu kome je Allah
oprostio sve što je prethodilo i slijedilo.' Doci ce mi, pa cu ja krenuti i tražiti
dozvolu za pristup kod moga Gospodara. Bice mi dozvoljeno. Kada vidim svoga
Gospodara, past cu na sedždu. Allah ce me ostaviti tako koliko htjedne. Potom
ce mi biti receno: 'Podigni glavu! Traži, dobiceš; govori, biceš slušan; zauzmi
se, bice ti uslišano zauzimanje!' Odredice mi izvjestan broj onih koje cu uvesti u
džennet. Vraticu Mu se potom i kad Ga vidim ucinicu kao i prvi put, zauzecu se
i On ce mi odrediti izvjestan broj onih koje cu uvesti u džennet. Vraticu se treci
put, pa cetvrti, a onda reci: 'U vatri su ostali samo oni koje je zadržao Kur’an[4]
i kojima je odredjen vjecan boravak.'"

Hadis prenosi Enes ibn Malik radijallahu anhu, a bilježi ga Buhari.

[1] Spomenuti grijeh je jedenje plodova zabranjenog drveta u džennetu (Bekare 35).
[2] Molba za sina koji nije htio da se svrsta u red vjernika i ukrca se u ladju. (Hud 47)
[3] Kasas 15
[4] Oni za koje se u Kur’anu kaže da ce vjecno ostati.

 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Copyright @Svjetlost-Vjere © 2024