KUR'AN USPOSTAVLJA PUTEVE I PROGRAME ŽIVOTA ČOVJEKOVA
Imajmo na umu sljedeće tri premise: Kur'an, uz brigu spram ove tri spomenute premise - a te premise su:
- 1. Da čovjek ima cilj do koga treba da stigne na putu u svome životu svojim trudom i djelima;
2. Da čovjek ne može stići do tog zadatog cilja izuzev ako ne slijedi posebne „običaje" i
3.
Da čovjek mora učiti te zakone i »običaje iz knjige prirode i stvaranja
pod kojim mi mislimo na božansko podučavanje, Kur'an, dakle,
uspostavlja puteve za čovjekov život i to na sljedeći način.
Temelj
toga puta Allah je dao da počiva na spoznaji Njegova Uzvišenog Bića.
Također, vjeru u Njegovu jedinost Allah je učinio prvim osnovom vjere,
a na putu spoznaje Allaha ukazao je na budući svijet i vjerovanje u
Sudnji Dan. Na taj Dan nagradiće se dobročinitelji za dobra djela a
kazniti zločinitelji za zlo. Vjera u budući svijet jeste drugi osnov, a
posredstvom vjerovanja u budući svijet Allah je ukazao na spoznaju
poslanstva. Jer, nagrađivanje ili kažnjavanje za djela ne može se
provesti osim nakon spoznaje pokornosti i nepokornosti , te nakon
spoznaje šta je dobro a šta zlo. Ova spoznaja dolazi isključivo
posredstvom Objave i poslanstva. Kao što ćemo naprijed objasniti i tu
spoznaju Bog je dao kao treći temelj vjerovanja.
Dakle, Kur'an
podrazumijeva i naznačava sva tri temelja -vjerovanje u Božju jedinost,
vjerovanje u poslanstvo i vjerovanje u onaj svijet - osnovama islamske
vjere.
Nakon toga Kur'an objašnjava temelje morala sa kojim je
Allah zadovoljan, dobre atribute koji su u skladu sa ova gornja tri
temelja i koje svaki čovjek - vjernik mora izražavati.
Zatim
Kur'an Čovjeku propisuje praktične zakone koji obuhvataju istinsku
sreću i koji u Čovjeku povećavaju Ćudoredne vrijednosti i činioce koji
čovjeka dovode do istinskih vjerovanja i fundamentalnih postavki
vjerovanja.
Naime, mi ne možemo smatrati vrijednim nekog Čovjeka
koji ima karakteristiku blagosti, ali je ogrezao u seksualnim porocima,
krade, pronevjerava data mu povjerenja i u svojim poslovanjima je
prijevarne duše. Također, mi ne možemo priznati darežljivom neku osobu
koja prekomjerno voli imetak, skuplja ga i gomila, sprečava druge da u
pogledu imetka ostvare svoja prava i Škrtari prema njima. Isto tako, mi
ne možemo smatrati nekog čovjeka vjernikom u Allaha dž.š. i u Sudnji
dan ako on ne vjeruje Allaha i ako ga ne spominje u danima i noćima.
Dakle, hvale vrijedno moralno i ćudoredno ponašanje u čovjeku je živo
samo« onda ako je popraćeno djelima koja odgovaraju moralu.
Ovaj
odnos koji postoji između morala i djelovanja također postoji i između
morala i vjerovanja. Ma koji Čovjek koji je uronuo u nadmenost,
oholost, egoizam, ne može vjerovati u Allaha dž.š. i pokoriti se
Njegovoj Veličini. Ko ne poznaje tokom cijelog svoga života značenje
pravednosti, čojstva i viteštva, te sažaljenja prema nemoćnima i
slabima, takvome vjerovanje u Sudnji Dan i u polaganje računa ne ulazi
u srce.
Allah dž.š. kaže, povezujući istinsko vjerovanje sa ćudorednošću sa kojom je On zadovoljan, sljedeće:
"K Njemu se dižu lijepe riječi i dobro djelo On primat'Fitir, 10.
Allah dž.š. kaže, povezujući vjerovanje i djelo, sljedeće:
»Oni koji su zlo činili završiće najužasnijom patnjom zato Što su Allahove Riječi poricali i Što su ih ruglu izvrgavali?Rom, 10.
Zaključak ovoga izlaganja jeste sljedeći: Kur'an Časni sadržava tri izvora, osnova islama, a to su:
A-Osnovi vjerovanja.
Oni
se dijele na tri osnova same vjere (vjera u Jednog Boga,vjera u
poslanstvo, i vjera u budući svijet), te na različita druga vjerovanja
kao tto su vjerovanje u ploču, u pero, u predodređenosti sudbinu,
umeleke, u Allahovo prijestolje, u stvaranje nebesa i zemalja i tome sl.
B-Moral (ćudoređe) »kojim je Allah zadovoljan;
C-Šeriatske propise i praktičnr zakone
čije
je osnove Kur'an objasnio i opunomoćio poslanika da objasni njihove
detalje, a Božiji Poslanik je učinio sam da objašnjenje tih propisa od
strane njegove porodice bude kao i njegovo objašnjenje, kao sto je to
poznato iz Hadisa Sekalejn („Es-Sekalejn" su predaje u šijskoj
tradiciji koje su nanajvećem stupnju vjerodostojnosti i sa neprekinutim
lancem prenosilaca (nap. prev.) koji su vjerodostojno preneseni kako od
strane Ehli-sunneta tako i Šiija.
|
Category: O Kur`anu | Added by: Mladi-Musliman (31-Okt-2009) |
Views: 955
| Rating: 0.0/0 |
|
|
Section categories |
|
|
|
Log In |
|
|
|
Search |
|
|
|
Our poll |
|
|
|
Chat Box |
|
|
|
Statistics |
Trenutno Dostupnih: 1 Musafiri: 1 Korisnici: 0 |
|
|
Site friends |
|
|
|